Jag kommer köra med biltemas 2komp. Först slipar vi över det med diamantslip så blir det jämt och fint sedan rollar vi på färgen. Håller flertalet år.

Håller klinkers som är ex. 15x15cm bättre än stora 30x30cm mot att spricka, om man tappar släggor, lyfter med domkraft osv på det? Eller håller dom stora plattorna lika bra om underarbetet är gjort riktigt?
Har 64m2 garage med "pollerad betong" (obehandlad) idag, och vill ha det snyggt och icke oljesugande..

Oxanolja hade jag i förra garaget, kommer att ha det i mitt nya också, använder man garaget som verkstad/snickeri tycker jag att det ska vara nåt billigt och enkelt. Bara att hälla ut och rolla, binder dammet bra och tål att tappas verktyg på, ställa pallbockar på, dra verkstadsdomkraften på osv osv.

S
Erick, i teorin så spelar det ingen roll om underarbetet är rätt gjort. I verkligheten är det många faktorer som spelar roll, stora plattor är oftast mer robust gjorda, lite tjockare osv, samtidigt som underarbetet aldrig är 100% överallt. Viktigt att det är rätt plattor som är "gjorda för" garage.

• Gilla
JockeG
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.