1 636 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Behålla golv på vind
Jag har köpt ett gammalt hus med en ganska stor vind på ca 250m2. Det ligger 15cm spån under ett rejält furugolv. Kan jag lägga ny isolering (20-30cm ull) direkt på detta golv eller är det nödvändigt att ta bort det? Jag har tänkt att göra något med vinden senare men det ligger några år fram i tiden. Hur gör jag utmed väggarna?
Väggarna? du menar yttertaket?
jag TROR det går bra att isolera ett tjockare lager ovanpå plank golvet.. hällst skulle du inte ha något där.. men det kan som sagt var funka..
Om jag vore som du skulle jag kolla närmare på Cellulosa isolering. Tex Ekofiber, Thermoträ mfl..
jag TROR det går bra att isolera ett tjockare lager ovanpå plank golvet.. hällst skulle du inte ha något där.. men det kan som sagt var funka..
Om jag vore som du skulle jag kolla närmare på Cellulosa isolering. Tex Ekofiber, Thermoträ mfl..
Ahha.. Då borde det gå att lägga det hela vägen ut till väggen.
på andra sidan väggen är väll utomhus?
Mellan vägg och tak brukar det finnas en luft glugg, den ska du inte täcka över.. men har du en halvmeter dit så kan du ju fylla på utan att vara orolig..
på andra sidan väggen är väll utomhus?
Mellan vägg och tak brukar det finnas en luft glugg, den ska du inte täcka över.. men har du en halvmeter dit så kan du ju fylla på utan att vara orolig..
Klicka här för att svara