Hej!

Håller i skrivande stund på att lägga begränsningskabeln till Automower 420. Har några öar som behöver omgärdas på nåt sätt men det behöver göras på rad så att säga. Bortsett från en fruktansvärt dålig skiss är båda lösningsförslagen likvärdiga? Jag har gjort enligt B men blev osäker. Lättare att göra om genast innan jag förtsätter om det inte kommer fungera. Tacksam om någon har ett snabbt svar så jag kommer vidare. :-)

• Skiss visar två olika sätt, A och B, att lägga begränsningskabeln för en gräsklippare runt flera öar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hade gjort enligt alternativ A. Förstår inte riktigt syftet med B? Öarna du vill skydda är väl till vänster?

Edit: förstår nu kanske tanken med B. Då hade jag kört B.

Tanken med B är att köra med slinga rakt från mitten av en ö? Och inte som på A där du kör rakt upp från sidan?

• Gilla
Bennca
  • Laddar…
Ser inga problem med alt. B. Säkerställ att kablarna ligger helt ihop mellan öarna och att du inte "korsar" riktningen på kablarna ut till öarna (bild finns i manualen).

• Gilla
Bennca
  • Laddar…
Tack! Underbart att få så snabba svar! Och att jag inte behöver göra om redan utfört arbete förstås. :-)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.