8 079 läst ·
5 svar
8k läst
5 svar
Begränsa köksblandares vridning?
Bläddrade igenom säkert vattens säkra kök och såg att man rekommenderar att begränsa köksblandarens vridning till 110 grader så att man inte kan komma åt att spola vatten på diskbänken..
Har en modern köksblandare från Ikea och kan inte hitta hur man begränsar vinkeln.
Hur hade ni gjort?
Har en modern köksblandare från Ikea och kan inte hitta hur man begränsar vinkeln.
Hur hade ni gjort?
Hej Kallebo..Vilken blandare har du ?? Blandaren som jag köpte på ikea nyligen (Nyvattnet) har ett skruvhål på baksidan som man sätter i en stoppskruv i för att begränsa vridningen. (max 120grader)
Själv har jag inte monterat skruven då jag inte tycker att det behövs..
Kolla igenom din monteringsanvisning så ser du om det går att spärra vridningen.
Själv har jag inte monterat skruven då jag inte tycker att det behövs..
Kolla igenom din monteringsanvisning så ser du om det går att spärra vridningen.
Det låter konstigt. Satte in en Ikea i sambons lägenhet 2013 och den blandaren hade en insexskruv på baksidan. Kollar snabbt Älmaren på Ikeas hemsida och med skruv = 120 grader och utan helt varv 360 grader.
Produkter som diskuteras: "insexskruv"
Insexskruv
Insexskruvar är specifika skruvar som har ett sexkantigt hål i huvudet. Dessa skruvar drivs med hjälp av ett verktyg kallat insexnyckel eller insexmejsel, som passar in i det sexkantiga hålet.
Läs mer
Jag kan förstå om du vill ha det för dina barns skull..Mina små barn är dock 23 och 26år ..Blöter dom ner mitt kök så lägger jag dom över knät..nikasp skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden