K
Bläddrade igenom säkert vattens säkra kök och såg att man rekommenderar att begränsa köksblandarens vridning till 110 grader så att man inte kan komma åt att spola vatten på diskbänken..

Har en modern köksblandare från Ikea och kan inte hitta hur man begränsar vinkeln.

Hur hade ni gjort?

Hej Kallebo..Vilken blandare har du ?? Blandaren som jag köpte på ikea nyligen (Nyvattnet) har ett skruvhål på baksidan som man sätter i en stoppskruv i för att begränsa vridningen. (max 120grader)
Själv har jag inte monterat skruven då jag inte tycker att det behövs..
Kolla igenom din monteringsanvisning så ser du om det går att spärra vridningen.

• Gilla
Kallebo
  • Laddar…
nikasp
Det låter konstigt. Satte in en Ikea i sambons lägenhet 2013 och den blandaren hade en insexskruv på baksidan. Kollar snabbt Älmaren på Ikeas hemsida och med skruv = 120 grader och utan helt varv 360 grader.

• Gilla
Kallebo
  • Laddar…
nikasp
Tillägg då jag ser att Micro inte monterat. Vi har en 1,5 och en 3-åring. De är galet uppfinningsrika på att hitta på saker så jag skulle inte köra utan med små i hemmet.

• Gilla
Kallebo
  • Laddar…
nikasp nikasp skrev:
Tillägg då jag ser att Micro inte monterat. Vi har en 1,5 och en 3-åring. De är galet uppfinningsrika på att hitta på saker så jag skulle inte köra utan med små i hemmet.
Jag kan förstå om du vill ha det för dina barns skull..Mina små barn är dock 23 och 26år ..Blöter dom ner mitt kök så lägger jag dom över knät..;)

• Gilla
nikasp och 2 till
  • Laddar…
K
Mina barn 2 och 5 år är rätt uppfinningsrika och älskar att kladda med vatten, så jag ska kontrollera det där med skruvarna!

Tusen tack för snabba svar!

• Gilla
nikasp
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.