Vattenburen golvvärme fördelat på sju slingor. Fjärrvärme som värmekälla. Framledningstempen (grön ring i bild) ligger upp emot 38 grader när det är några minusgrader ute. Termostatvredet (röd ring i bild) nervridet i botten och går ej att vrida ner mera.
Finns det något annat man kan justera för att sänka framledningstempen till golvvärmeslingorna utan att också samtidigt behöva sänka värmen till radiatorslingan på övervåningen?