Är ni oroliga så är det väl bara fråga säljaren om ni går ta bort några brädor där det ser värst ut. Ta dit en duktig snickare som kan sätta tillbaks det snyggt igen. Ser det snustorrt ut bakom så vet ni att det är lugnt.

Som många andra sagt så vet ni ju om att panelen är väldigt gammal.Så vill ni vara säkra så betalar ni en fördjupad undersökning om ni nu är oroliga.

• Gilla
HEM2121
  • Laddar…
Tack för åsikterna. Om vi skall äga hus? Egentligen inte då vi har tummarna mitt i händerna och ingen erfarenhet, vilket vi dock hoppas få. Därför skapade jag exempelvis den här tråden. Härom månaden lyckades jag faktiskt få upp en TV på väggen, mycket elegant och snyggt med kabelkanaler. Det var rätt kul och mina "praktiska färdigheter" tar sig sakta men säkert. :)

Dessutom avskyr jag att syssla med saker jag inte har perfekt koll på så jag lär få problem med allt vad hus innebär. Det är dock en helt annan femma... :)

Vi var enda budgivare och var uppenbarligen lite naiva och okunniga i vår tolkning av fasadens skick. Dessutom lät normal förslitning från säljarens protokoll inte lika allvarligt som att den bör bytas snarast och att bakomliggande problem kan finnas. Men det rör sig säkert om min okunnighet.

Med hjälp ev denna tråd har vi fått reda på att det inte tycks vara skäligt att begära avdrag. Vi har inte ens nämnt något till säljarna om saken och ämnar fullfölja köper utan vidare undersökning eller avdrag. Dumdristigt? Möjligtvis, det får framtiden utvisa.

Huset fick för några 100 000 billigare än likvärdiga i området och vi har utrymme för en hel del renoveringar.

• Gilla
HEM2121 och 1 till
  • Laddar…
O
Skönt att vi inte lyckades skrämma bort dig helt ;) Jag är som det kanske märktes negativ till å pruta :p vill man pruta så visst... De finns de som försöker pruta på allt.... Det låter som ni kommer ha stor nytta av byggahus :p
Man kan mer än man tror...
Förresten välkommen till husägarhobbyn... Nu kommer ni slippa alla framtida problem med vad ni ska göra av pengarna :p

• Gilla
start79 och 2 till
  • Laddar…
Haha, tack för det!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.