Sådana skatteregler i Finland skulle säkert hjälpa många på landet och få igång lite bilhandel, men det skulle främst hjälpa fattigt folk, så jag tror det vore impopulärt bland våra ledare som försöker göra finlands beskattning så regressiv som möjligt.
 
heimlaga skrev:
Att sätta en gammal slutrostad pickup i sådant skick att den går igenom en veteranbesiktning kräver mycket tid och mycket pengar och en hel del talang för sådant. Så gott som alla gamla pickupar är ju slutrostade och har haft ett hårt liv som firmabilar.
Den stora majoriteten av äldre jänkepickisar, i alla fall i Sverige, är importerade från USA på senare år och kommer uteslutande från solskensstater där det rostar minimalt.
Min är ful, sliten och bucklig men den enda rost jag hittar är i A-stolpens nedre hörn där den möter sparklådan, troligen på grund av ett vattenläckage som fått regnvattnet att stå kvar i balken.
 
galento
När vi ändå diskuterar pickup,är det någon här som har erfarenhet av
Ford F250 och deras powerstroke 6,0L och 7,3L dieselåttor ?

Har sneglat en bra stund på F250 av -00 och framåt.

Ford F250 pickup fast i terräng med crossmotorcykel i flaket, omgivet av skog och grusväg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
En rejäl släpvagn är lösningen, jag lastar 1100 kg bakom min Golf, minimal skatt och underhåll.
Fast inte lika Macho som en Pickis förstås
 
galento
Huvudsaken är ju att man har ett lastsätt som passar en själv,smaken är ju olika :thumbup:
 
Gavel skrev:
jag lastar 1100 kg bakom min Golf
Tja, där har du ju en del av anledningen till att man skaffar en pickis. Har man dessutom ett riktigt körkort behöver man sällan oroa sig för överlass.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.