Ja ha, då är man överhandsfräsägare!

Jag köpte en beg. Festo OF900 för 700:- det är ju inte den nyaste så är den nåt och ha?

Jag ska ju också ut och köpa fräs järn även om jag fick en del med fräsen. Finns det någon bra sätt till rimlig peng? Jag har inte tänkt gå på clas ohlsons och köpa skräp.

Sista fråga: Jag har en Makita 5704 cirkelsåg och undrar om det finns en styrskena som går att använda till båda cirkelsågen och ovannämnda fräs?

Mvh

kent

Tips&Tricks berör Dina frågor, och i de flesta fall besvaras de också på ett SÄTT som gagnar Dig.

Bra pris för en bra MASKIN. Till den bör Du köpa FRÄSAR efter Ditt löpande behov.

Har själv ett SET från AEG köpt på Järnia, inte särskilt dyrt.

Styrskena - se Tips&Tricks. Måste nog bli av egen tillverkning.

per

Jag har läst tips och tricks.

Jag tänkte bara om det fanns nåt färdigt.

mvh

kent

Hej igen Kent!

Skena måste Du nog tillverka själv, och en bra fortsättning är, att köpa avbildade styrdon för festoolmaskinen.

pic00026mt4.jpg

Sågen kan Du eventuellt styra med samma skena om Du förser sågen med lämpliga styrklotsar

pic00027id6.jpg

per

screamin-daemon skrev:
Ja ha, då är man överhandsfräsägare!

Jag ska ju också ut och köpa fräs järn även om jag fick en del med fräsen. Finns det någon bra sätt till rimlig peng? Jag har inte tänkt gå på clas ohlsons och köpa skräp.

Mvh
kent
Måste säga att jag lärde mig ett och annat om frässtål i denna tråden:
http://www.byggahus.se/forum/verkty...93-vad-aer-kullagrade-fraesstal-bra-foer.html

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.