Föreslog för snickaren att byta tröskeln till ytterdörren då den var hemskt sliten av grus, smuts mm. Han sa att det var bättre att slipa och lacka om den. Blev besviken på resultatet då den fortfarande ser smutsig ut.
Är det möjligt att göra ett bättre jobb, den var ju i ärlighetens namn väldigt sliten? Har snickaren fuskat? Skall jag betala för detta?
Se bild:
Är det möjligt att göra ett bättre jobb, den var ju i ärlighetens namn väldigt sliten? Har snickaren fuskat? Skall jag betala för detta?
Se bild:
Pratade med snickaren och han säger att det inte blir något kvar av tröskeln om han slipar mer. Det skulle tydligen vara urfasad under också.
Hur gör jag då, finns det andra lösningar? Har inte hittat någon ny tröskel som passar.
Hur gör jag då, finns det andra lösningar? Har inte hittat någon ny tröskel som passar.
Medlem
· västernorrland
· 38 inlägg
Som golvslipare slipar jag ganska ofta trösklar, kan direkt säga att det finns visst kvar att slipa på, tar ca 5 min att slipa och runda kanterna och 5 min för lackning. Som tidigare talare sa, betala inte om han nu inte vill göra om det.
Medlem
· västernorrland
· 38 inlägg
Jag också 
Klicka här för att svara