D09
Berörd finns på lexbase.

Kan vara intressant att veta vad denna sysslar med.

Finns alltid en risk att någon drabbad åker till adressen för få tag på honom. Ganska olustigt.

• Gilla
Pungpinan
  • Laddar…
P pilen skrev:
Det är inte särskilt kul att få kravbrev och brev från kronofogden i sin brevlåda.
Så länge de är adresserade till någon annan spelar det väl ingen större roll.

Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Jo, jag blev så upprörd att jag glömde bort våra regler.
Underbart! :p:rofl: Detta inlägg ska sparas till framtida "behov". ;):cool:

• Gilla
Patrik440 och 8 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Hittar du föräldrarna kan du antingen skriva över honom till dom eller så får de ta tag i det.
Ja är de "välvilliga" typer kan de ju försöka prata med honom men utöver det har jag svårt att se hur de ska kunna "ta tag" i något.

harry73
Dra in veckopeng ;) Jag hade nog fyllt i en adressändring och skickat till Skatteverket

Tredje gången den länken postas i tråden... ;)

harry73 harry73 skrev:
Dra in veckopeng ;)
Kan kanske hjälpa. :p

harry73 harry73 skrev:
Dra in veckopeng ;) Jag hade nog fyllt i en adressändring och skickat till Skatteverket
Jag har full förståelse för att man kan tycka detta är olustigt men tror inte att urkundsförfalskning är något att rekommendera. Det är trots allt ett ganska allvarligt brott med upp till två års fängelse i straffskalan.

• Gilla
Daniel 109
  • Laddar…
useless useless skrev:
Tredje gången den länken postas i tråden... ;)
Repetition är kunskapens moder!

Har fått hjälp av en listig forummedlem att leta upp föräldrarna så nu ska jag se om jag kan ändra hans adress dit via folkbokföringen. Om det någonsin går att komma fram till folkbokföringen på Skatteverket. Provade att ringa modern som inte svarar på mobilen.

• Gilla
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
Begår du inte då en variant av samma brott som fulingen gjort?

• Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Kanske. Skatteverket upplyser väl om vad jag ska göra antar jag. Ska diskutera alternativen med dem.

• Gilla
Anonymiserad 170696 och 2 till
  • Laddar…
Ont ska med ont fördrivas?

hsd
Via Hitta.se kan man se vilka som är folkbokförda på en adress, kanske kan det vara något att kolla om det finns extra boende hemma

Kanske. Skatteverket upplyser väl om vad jag ska göra antar jag. Ska diskutera alternativen med dem.
Mycket nyfiken på vad de säger. Gissar att de ska utreda frågan, vilket antagligen blir klart vilket år som helst...:sleep:

D09
Har fått hjälp av en listig forummedlem att leta upp föräldrarna så nu ska jag se om jag kan ändra hans adress dit via folkbokföringen. Om det någonsin går att komma fram till folkbokföringen på Skatteverket. Provade att ringa modern som inte svarar på mobilen.
Inte säga sådant offentligt ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.