Hej,
Avser att renovera badrummet i min lägenhet. Lägenheten är en bostadsrätt. Belägen i Karlstad. Storlek på lägenheten är 57,5 kvm. Det är en 2 rok. Huset är byggt 1980. Belägen på våning 3 med stor hiss. Hissen ligger i direkt anslutning till min ytterdörr. Badrummet ligger även det i nära anslutning till ytterdörren. Vet ej om det är relevant men antar att det förenklar deras arbete då det är hiss och nära från hissen till badrummet. Jag själv önskar ej göra något arbete själv utan har önskat offerten med utgångspunkt att jag ej önskar göra något själv bortsett från val av material och dylikt. Detta är den första offerten jag fått då jag fått detta företag rekommenderat av föreningens förvaltare som jag bedömer som trovärdig. Hoppas det går att göra en någorlunda bedömning av offertens rimlighet utifrån den informationen jag angivit.
Har bifogat dels offerten i sin helhet samt lite blandade bilder från badrummet som det ser ut idag.
Badrummet mäter:
Längd: 240 cm
Bredd: 160 cm
Höjd: 240 cm
Tacksam för er bedömning och åsikt oavsett karaktär!
Mvh,
Ola
Avser att renovera badrummet i min lägenhet. Lägenheten är en bostadsrätt. Belägen i Karlstad. Storlek på lägenheten är 57,5 kvm. Det är en 2 rok. Huset är byggt 1980. Belägen på våning 3 med stor hiss. Hissen ligger i direkt anslutning till min ytterdörr. Badrummet ligger även det i nära anslutning till ytterdörren. Vet ej om det är relevant men antar att det förenklar deras arbete då det är hiss och nära från hissen till badrummet. Jag själv önskar ej göra något arbete själv utan har önskat offerten med utgångspunkt att jag ej önskar göra något själv bortsett från val av material och dylikt. Detta är den första offerten jag fått då jag fått detta företag rekommenderat av föreningens förvaltare som jag bedömer som trovärdig. Hoppas det går att göra en någorlunda bedömning av offertens rimlighet utifrån den informationen jag angivit.
Har bifogat dels offerten i sin helhet samt lite blandade bilder från badrummet som det ser ut idag.
Badrummet mäter:
Längd: 240 cm
Bredd: 160 cm
Höjd: 240 cm
Tacksam för er bedömning och åsikt oavsett karaktär!
Mvh,
Ola
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 132 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 132 inlägg
Välkommen till forumet!
Kan du räkna ut vad priset skulle bli om kakel och klinker inte ingår?
Jag undrar eftersom det vanligaste är att det inte ingår och då blir det lättare att jämföra om du har priset utan det.
Kan du räkna ut vad priset skulle bli om kakel och klinker inte ingår?
Jag undrar eftersom det vanligaste är att det inte ingår och då blir det lättare att jämföra om du har priset utan det.
Tackar! Utgående från offerten så förstår jag inte riktigt om man räknat med någon slags summa för vad kakel/klinker skulle kunna tänkas kosta eller om det är en kostnad som går utanför offerten vilket jag tycker känns som det mest rimliga? Står något om "Klinker för 500kr/m2 Kakel 300kr/m2". Vet dock inte vad det innebär. Således kan jag inte räkna ut det nu.BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 132 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 132 inlägg
Jag tolkade det som att klinker och kakel som inte kostar mer än det uppgivna priset ingår men om det är tveksamt ska du förstås fråga företaget. Det är ju synnerligen viktigt att veta när man ska bedöma priset. Från början så tyckte jag att priset låg högt men så såg jag uppgiften som gjorde att jag trodde att det ingår kakel och klinker i priset och då blir det ju en annan sak.
Tycker du fått ett ockerpris!
Det kakel/klinkers som ingår går på kanske max 10.000 kr även med de priser som offerten innehåller per kvm. Jag tycker fakturan ligger minst ca 50.000 kr ÖVER genomsnittspris för den storleken.
Vi betalade för knappt 5 kvm i Stockholm i höstas 105.000 kr efter ROT exkl. material (med allt blev det ca 140.000 kr och då gick vi från plastmatta/våtrumstapet till kakel, klinkers, spotlights och golvvärme). Finns ingen anledning att betala 100.000 kr mer än så. För vår del varierade offerterna från 95.000 kr till ca 200.000 kr efter ROT.
Det kakel/klinkers som ingår går på kanske max 10.000 kr även med de priser som offerten innehåller per kvm. Jag tycker fakturan ligger minst ca 50.000 kr ÖVER genomsnittspris för den storleken.
Vi betalade för knappt 5 kvm i Stockholm i höstas 105.000 kr efter ROT exkl. material (med allt blev det ca 140.000 kr och då gick vi från plastmatta/våtrumstapet till kakel, klinkers, spotlights och golvvärme). Finns ingen anledning att betala 100.000 kr mer än så. För vår del varierade offerterna från 95.000 kr till ca 200.000 kr efter ROT.
Redigerat:
Tack för ditt svar! Riktigt hjälpsamt att höra. Skönt att höra en jämförelse och vad ni fick betala då ni genomgått detta redan. Bedömer själv utifrån vad jag lyckats läsa mig till att det verkar ligga en bit i överkant. Då kanske man ska ta in fler offerter och hoppas att man kan hitta någon seriös firma som kan tänkas göra detta lite billigare än detta företag då.S Saintus skrev:Tycker du fått ett ockerpris!
Klicka här för att svara