Kollar på ett hus från ca 1930. Det finns en del att göra. Nån som kan säga något om skicket på vinden? Taket är bytt för ca 10 år sen. Ovanvåningen är delvis inredd.
Stomme/bjälklag: Trä/plank/timmer
Bjälklag: Trä/plank/timmer
Fasad: Träpaneler
Fönster: 1 glas på vind
Yttertak: Sadeltak med betongpannor ovan råspont inklädd av takduk
Uppvärmning: Direktverkande el, luft/luftvärmepump samt tre eldstäder
Ventilation: Självdragsventilation
Ockulärbesiktningen som är ett år gammal säger:
”Nockvind är besiktigad.
Inklädda snedtak är en känd riskkonstruktion.
Ojämnt fördelat/bitvis dåligt isolerade bjälklag/väggar mot bostadsdel.
Mindre fuktutslag noteras, torra vid besiktningen och bedöms som äldre.”
Tack!
Stomme/bjälklag: Trä/plank/timmer
Bjälklag: Trä/plank/timmer
Fasad: Träpaneler
Fönster: 1 glas på vind
Yttertak: Sadeltak med betongpannor ovan råspont inklädd av takduk
Uppvärmning: Direktverkande el, luft/luftvärmepump samt tre eldstäder
Ventilation: Självdragsventilation
Ockulärbesiktningen som är ett år gammal säger:
”Nockvind är besiktigad.
Inklädda snedtak är en känd riskkonstruktion.
Ojämnt fördelat/bitvis dåligt isolerade bjälklag/väggar mot bostadsdel.
Mindre fuktutslag noteras, torra vid besiktningen och bedöms som äldre.”
Tack!
Har huset stått i snart 100 år och ser ut såhär så har det ju klart sig ganska bra. Om man vill inreda övervåningen så finns det ju såklart att göra.
Jag skulle inte vara det, gör rent det som finns eller byt virket, det ser ju inte ut att vara så mycket.
Klicka här för att svara










