1 099 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Baxi Eurofire
Jag har fått tag i en CTC1100 Family panna. Dubbelt nyare än den gamla Euronom jag kör med idag. Denna ctc har en grund eldstad - Behövs en utbyggnadsstos 125 mm. Den heter 9090. Om jag ska sätta in min Baxi. Nån som har på hyllan eller i skrotbingen. Eller nån som har andra bra förslag
Det är dessutom dödstrist att aska ur en CTC1100 eftersom askutrymmet ligger nedanför luckan. Så man måste gräva ur askan varje vecka.H H-Thomasson skrev:
Om du ändå ska lägga energin på att installera en ny panna, sätt in något modernare. CTC 1100 måste väl ha omkring 20 år på nacken redan nu?
Jo det har du nog rätt i. Med askan.
Kan du vänta till våren så dyker det nog upp moderna pannor med asklåda och uraskande brännare för 7000-10000 på Blocket.
CTC1100 är inte praktisk som pelletspanna. Som flera har sagt, men med en lämplig brännare kan den absolut vara effektiv.
Jag skulle dock inte installera den Jag bytte ut en sådan mot en begagnad pellux i förra huset.
Jag skulle dock inte installera den Jag bytte ut en sådan mot en begagnad pellux i förra huset.
Det var så att jag fick den till bra pris ihop med en oljebrännare. Det var oljebrännaren som jag ville ha, för att bränna upp den olja jag har kvarB Bengt i Berget skrev:
Klicka här för att svara