37 146 läst ·
286 svar
37k läst
286 svar
Baxarsekten Skåne
Verktygstokig
· Halland
· 8 305 inlägg
Min mage är med på bildV vectrex skrev:Väldigt oklart för mig som inte träffat någon av er vem som är vem på bilden?
Kraftkarlen med ryggen mot kameran måste vara @Daniel_N?
@Ola C med keps längst ned?
Vem är mannen med armarna i kors som tittar ned i trappan?
Vem är mannen med mössan längst ned som tittar lite frågande på @Daniel_N? Jag hade gissat på @Frustrator, men ser inte hur det går ihop med beskrivningen ovan?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Observera att jag har händerna i fickorna..
Redigerat:
Utmanade av hallänningarna!
En icke namngiven hallänning, vi kan kalla honom @Pysslarn bara för att ta ett namn i högen har utmanat oss! Han har (förvisso snällt av honom) byggt ett verktyggskåp i MDF. Det är stabilt, men också väldigt tungt. Nu råkar det slumpa sig såg att det måste lyftas upp ca 1700mm för att ställas på plats....
Så för att lösa detta blir det ett minibax idag! Lunch bjudes på 1200, bax börjar 1240, varmt välkomna!
En icke namngiven hallänning, vi kan kalla honom @Pysslarn bara för att ta ett namn i högen har utmanat oss! Han har (förvisso snällt av honom) byggt ett verktyggskåp i MDF. Det är stabilt, men också väldigt tungt. Nu råkar det slumpa sig såg att det måste lyftas upp ca 1700mm för att ställas på plats....
Så för att lösa detta blir det ett minibax idag! Lunch bjudes på 1200, bax börjar 1240, varmt välkomna!
Medlem
· Västerbottens län
· 18 045 inlägg
Daniel_N skrev:
Utmanade av hallänningarna!
Men broder Daniel
Så oerhört felplanerat, tänk på att det är gratislunch, dina baxare kommer att sätta i sig så mycket mat att de inte kommer kunna utföra baxet. Mat ska liksom komma som en belöning.
Protte
Gick fint! Blev ett em-bax istället. @Ola C gjorde en stark insats som vanligt.
haha det borde jag ha tänkt på! Löst sig i vilket fall, det blev ett eftermiddagsbax. @Ola C bemästrade spännbanden lysande. Vi skruvade på reglar för att kunna vara många som lyfte, lyfte sen en halvpall i taget upp på en rullvagn. Sen rullade vi på plats o knuffade av, enkelt o bra.prototypen skrev:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Västerbottens län
· 18 045 inlägg
Ha ji e kvinnfolk te baxarsektn å?
Nalta opraktisk ve e verktygsskåp se högt opp, man måst ju ha n stega för å komma åt.
Eller va skåpe se il att je ba ville ha unnane?
Protte
Nalta opraktisk ve e verktygsskåp se högt opp, man måst ju ha n stega för å komma åt.
Eller va skåpe se il att je ba ville ha unnane?
Protte
@mattiasp vet att du egentligen inte är översättaren i sekten, men du bor närmast i alla fall, kan du möjligen hjälpa till med översättningen?prototypen skrev:
Har ni även kvinnor i baxarsekten?prototypen skrev:
Det verkar opraktiskt att ha ett verktygsskåp så högt upp, då måste man ju ha en stege för att komma åt.
Eller var skåpet så dåligt att du bara ville få undan det?
Mest gissning från min sida, jag tror nog du lyckades lura ut det där också @Daniel_N
1)JaV vectrex skrev:
2) Ja understa hyllan når man utan stege, högre upp får mer sällanprylar ligga. Platserna i bra höjd börjar ta slut.
3)Nej skåpet verkar vara riktigt bra, om också väldigt tungt.
Anders 1920-tal
Medlem
· Karlskrona
· 219 inlägg
Anders 1920-tal
Medlem
- Karlskrona
- 219 inlägg
har du sålt Hammer-hyveln? Varför?Ola C skrev:
Mästerbaxare och lärling från snickeriet i Knästorp anlände och styrde upp situationen. Baxchefen körde spännbands- och skruvbitsutbildning för inkallade personalen och deras släkt, både på svenska o engelska då vi hade en internationell baxare.
Ja, sen gick den rätt smidigt, speciellt för mig som har en trasig axel o mest stod o titta på.
Stort tack @Daniel_N och Jesper och grannar o bekanta!
Hyveln på plats o teststartad o turboveven monterad (@Frustrator du får nöja dig med slow motion vev)
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Verktygstokig
· Halland
· 8 305 inlägg
Produkter som diskuteras: "aluminiumtejpa"
Aluminiumtejp
Aluminiumtejp är en robust och flexibel lösning för olika projekt. Den är idealisk för att fästa, reparera och försegla metallytor och värmekänslig elektronik. Den är också vädertålig, vilket gör den lämplig för både inomhus- och
Läs mer
Anders 1920-tal
Medlem
· Karlskrona
· 219 inlägg
Anders 1920-tal
Medlem
- Karlskrona
- 219 inlägg