Någon med erfarenhet som har beställt Bauroc lättbetong och lyckats pressa ner priset?
Någon bra återförsäljare i sverige eller Estland / Polen?
ska bygga med ECOTERM+375 plus balkar

• Gilla
BosseHansson och 1 till
  • Laddar…
Ser att det är en äldre tråd, men är också intresserad av frågan. Någon som har tips på prispress för Bauroc Ecoterm+?

• Gilla
Erik JL
  • Laddar…
R Robert141 skrev:
Någon med erfarenhet som har beställt Bauroc lättbetong och lyckats pressa ner priset?
Någon bra återförsäljare i sverige eller Estland / Polen?
ska bygga med ECOTERM+375 plus balkar
Lyfter frågan igen. Blev det beställning?

De tar 750 kr per kvadrat för 375 mm block i sin webshop, och pris för en hel stomme på förfrågan.

Ytong tar enligt sin prisbok 400/m2 för 400 mm block, men när de lämnade pris till mig så ville de ha betydligt mer. Konstigt.

Så därför funderar jag på Bauroc.

Nån som har erfarenhet av det?

• Gilla
Erik JL
  • Laddar…
Sent svar men har byggt ett litet uthus med Bauroc Ecoterm 300 mm för tre år sen och då betalade jag 936 + moms per pall... dvs 195 + moms kvm... Det var samma pris per pall oavset modell 300/375/500 (4,8 kvm / 3,84 kvm / 2,88 kvm ). Så för 375 mm block skulle jag ha fått betala 243 + moms kvm... En full lastbil kostade 15 000 och tog max 33 pallar. När jag ska bygga garage blir det 375 mm block från Bauroc mycket nöjd...

• Gilla
salahunreal och 1 till
  • Laddar…
B Betula_Pendula skrev:
Sent svar men har byggt ett litet uthus med Bauroc Ecoterm 300 mm för tre år sen och då betalade jag 936 + moms per pall... dvs 195 + moms kvm... Det var samma pris per pall oavset modell 300/375/500 (4,8 kvm / 3,84 kvm / 2,88 kvm ). Så för 375 mm block skulle jag ha fått betala 243 + moms kvm... En full lastbil kostade 15 000 och tog max 33 pallar. När jag ska bygga garage blir det 375 mm block från Bauroc mycket nöjd...
var det av svenska bauroc eller vart vände du dig?

• Gilla
Månskensbyggare
  • Laddar…
J Johan Alfredsson skrev:
var det av svenska bauroc eller vart vände du dig?
Räknade ut vad jag behävde exakt och sen skickade jag en offertförfrågan via Bauroc.se kollade precis offerten och den är lämnad av Tarvo Terras som är den Svenska försäljsningschefen...

• Gilla
salahunreal och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.