Vi behöver renovera badrummet lite akut i huset och vi har redan fått några offerter från olika firmor. Vi har bl.a. fått en offert från Bauhaus Badrumsvärlden som bli är nöjda med, men jag har läst mig till att folk har haft problem med dem. Några är däremot mycket nöjda. De inkluderar bl.a. en oberoende besiktningsman när allt är klart.
Magkänslan vill att vi ska anlita en mindre firma, en snickare som är behörig och lämnar självfallet ett våtrumscertifikat. Han samarbetar med kakelläggare som också var på besök. Han har haft AB i några år, men ingen hemsida eller omdömen.
Á andra sidan vill vi anlita en större firma som inte råkar gå i konkurs eller inte kunna reklamera om något händer osv. Jag är inte så bra på bygg tyvärr och därför vill ha lite trygghet.
Jag har pratat med experterna på Villaägarna och jag har fått mycket bra tips om att följa hantverkarformularet samt begära fotografier under processens gång och att jag själv väljer en besiktningsman.
Vi har fått flera offerter, men de andra ligger högre för samma arbete i princip.
Någon reflektion eller råd? Har ni erfarenhet om Bauhaus Badrumsvärlden?