Någon som har använt Bauhaus "återställare". Jag ska göra om i sovrummet och där har jag någon typ av "randig" tapet med struktur i, ja den är inte randig utan enfärgad men...ja ni kanske förstår.

Jag vill måla men inte inte hålla på och bredspackla. Kan man sätta Bauhaus återställare och sedan måla rakt på tro??

Ja det borde funka. Har själv satt problemlösaren ( i princip samma som återställaren ) i två av våra rum. Anledningen till att vi satte den var att vi har lättbetongväggar som sedan är dåligt putsade. ( Knutor osv. ) Det blir faktiskt väldigt slätt och fint. Slipper man allt slipdamm från spackel också ;) Dock ska du vara försiktig med dina händer då den innehåller glasfiber. Fick själv ett j*****t klianfall efter jag hade satt första gången :o

Lycka till!

Tack för svaret, använde du just Bauhaus produkt eller någon liknande?

Jag har använt Doro's Easy up och är mycket nöjd! Rekomenderas, lättarbetat!

Använde en sort som jag köpte hos en färhandlare, kommer dock inte ihåg tillverkare. Den hette Problemlösaren och vad jag har förstått så är det i princip samma som återställaren. Hörde av en bekant att återställaren var svårare att handskas med när man skulle sätta upp den. Han sa att den var styvare och var svår att få till i hörnor. Men återställaren är nog billigare, så det kan ju vara värt ett försök. Problemlösaren kostade 795:- för en 25meters rulle. Då är den 1meter bred. Vet inte om återställaren är lika bred ???

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.