Utomhusgrill av betong placerad på en trädgårdsgång, omgiven av gröna buskar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

På bilden syns en grill, rätt vanlig modell. Vilken typ av färg kan man köpa för att bättra på utsidan?
Finns den färgen på Biltema eller är det Bauhaus som gäller...?

Bästa svaret

J
C Civilpolisen skrev:
[bild]

På bilden syns en grill, rätt vanlig modell. Vilken typ av färg kan man köpa för att bättra på utsidan?
Finns den färgen på Biltema eller är det Bauhaus som gäller...?
Jag målade vår med vanlig sockelfärg, stengrund, funkar fint. Så jättevarm blir den inte.

• Gilla
Civilpolisen
  • Laddar…
Tack för ett fint svar! Det hjälpte mig att leta efter rätt saker och att hitta rätt! :-)

• Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
J
C Civilpolisen skrev:
Tack för ett fint svar! Det hjälpte mig att leta efter rätt saker och att hitta rätt! :)
En Efter-bild hade varit roligt sen när det är målat och klart.😀

• Gilla
Civilpolisen
  • Laddar…
Fullt rimligt! Jag ska sova på saken...! :-)
Jag vet inte hur mycket jag ska tvätta samt hur mycket glovskydd, liknande, jag ska bemöda mig att tejpa upp... Men möjligheten att spilla är ju inte obefintlig! Det vet man!

J
Blås av den med högtryckstvätt eller stålborste, etc. Ser ut att vara en förening, så kanske ingen ide att lägga ner obegränsat med tid. Måla sedan det vita först, och sedan köper du lite röd sockelfärg och målar det sist. Då räcker det om du maskerar själva övergången med tejp. Sen målar man om när det blir för jävligt igen med färgen som håller ganska länge i burken. Röken kommer ändå göra den smutsig igen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.