K kniv skrev:
Makita DDF484 är oslagbar, hur bra som helst och väldigt smidig. Finns dessutom i ett combo-kit med en smidig slagskruvdragare DTD153, laddare oph batterier. Combo-kittet heter DLX2189TJ
Jag letar efter ett combokit då jag är i behov av både laddare och batteri och det du nämner hade varit riktigt trevligt, utom priset då...

DDF484 verkar vara en stabil och bra dragare, men är den verkligen smidig? Har inte hållit i den själv så därför jag undrar. Den väger 1,8kg. Min 12-volt väger 0,9kg med batteri, det är smidigt. Dock är ju styrkan inte jämförbart naturligtvis. För det allra mesta jag gör tror jag att jag för det allra mesta klarat mig med något mindre både i storlek och kraft.

K
A Agorazo skrev:
Jag letar efter ett combokit då jag är i behov av både laddare och batteri och det du nämner hade varit riktigt trevligt, utom priset då...

DDF484 verkar vara en stabil och bra dragare, men är den verkligen smidig? Har inte hållit i den själv så därför jag undrar. Den väger 1,8kg. Min 12-volt väger 0,9kg med batteri, det är smidigt. Dock är ju styrkan inte jämförbart naturligtvis. För det allra mesta jag gör tror jag att jag för det allra mesta klarat mig med något mindre både i storlek och kraft.
Sannolikt vill du nog ha en mindre dragare då, och du kanske även kan bortse från borrfunktionen och skippa den chucken? Då ska du kika på DDF083 istället. Och köra med 2Ah batterier istället för 5Ah. Det har jag när jag gör vardagliga ting, och kör 5Ah batterierna på större maskiner eller när man ska skruva ett helt staket/altan etc.

Redigerat:
Kör lite med 484´n ett tag så blir du stark :)

Ha ha! Ja det är möjligt. Sitter på kontor hela dagarna så det är tveksamt om jag någonsin kommer bygga upp det som krävs! :-)

Uppföljning:

Beställde en DDF484 startkit häromdagen med laddare och 2x5Ah batterier. Sedan köpte jag till ett 2Ah batteri. Körde enligt "Cry once-principen":-)

Testar med detta först och känner på det. Blir det för klumpigt får jag komplettera med en DDF083 senare.

• Gilla
kniv
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.