stilofunk skrev:
Varför är det ingen som föreslår en gasdriven dyckertpistol? Är de inte bra?
Var hittar man det?

Kan du inte bara hyra en batteripistol?

Jag kör själv med en Senco Airfree 41. Helt suverän maskin. Snickarna i vårt hus plockade bort sin tryckluftsmaskin fr De Walt och kör nu bara med min maskin.

C
Ingen som kan ge nåt tips på nåt för 3-400 kronor alltså? Då får jag väl åka och köpa mig en liten hammare eller nåt istället...

cheetah1 skrev:
Ingen som kan ge nåt tips på nåt för 3-400 kronor alltså? Då får jag väl åka och köpa mig en liten hammare eller nåt istället...
Tror de jag nämnde låg i det häradet.

--- Mats ---

Gasdrivna dyckertpistoler gick iaf förr på en gas som man fick ont i huvudet av....Vet inte om det är så längre ??¨

C
Mats Bengtsson skrev:
Tror de jag nämnde låg i det häradet.

--- Mats ---
Ursäkta, missade det. Biltemas är inte så dåliga alltså? Då får det kanske bli en sån. Är deras spik bra också, eller ska man köpa nåt annat?

ClasseClas
C
ClasseClas skrev:
Makita har en batteridriven listpicka, [länk] med en anständig vikt på 2.0 kg.

Är det ngn som har några erfarenheter av denna? Den verkar vara lite billigare än Sencon som Cheesus refererar till.

Sorry TS om detta är för dyra grejor för dig. Det känns dumt att starta en ny tråd när vi ändå pratar om batteridrivna småpickor.
Sannolikt billigare för att den är 23 gauge = 0,6 mm, till skillnad från den andra som jag tyckte jag såg var 18 gauge = 1,2-ish mm. På tal om synålar menar jag.

Makita kommer med en gasdriven i år, 50-90mm spik 34grader 3,3kg

cheetah1 skrev:
Ursäkta, missade det. Biltemas är inte så dåliga alltså? Då får det kanske bli en sån. Är deras spik bra också, eller ska man köpa nåt annat?
Både Biltemas och Bauhaus dyckert duger. Det viktigaste är att de passar i pistolen, och att du har rätt storlek på dyckerten för jobbet. Det går att hitta bättre dyckerts, men jag har hittills klarat mig med vad de har.

--- Mats ---

nino skrev:
Makita kommer med en gasdriven i år, 50-90mm spik 34grader 3,3kg
Inte riktigt dyckert va? :)
Men Hitachi och Paslode (och säkert fler med dom) har gasdrivna dyckerpistoler.

Jag handlade Essves spik, tror jag betalade ~50:- för 2000st så det är inga stora summor det rör sig om för dyckert. :)

Tar upp frågan igen med Batteridrivna spikpistoler. Senco klingar högt i mina öron, och Airfree 41 verkar vettig, men hur funkar det om man ska skjuta tunnare taklist eller foder i MDF-salningar? Rent allmänt när det gäller MDF, hur tänker man där? 1,8 millimeter, är inte det mycket? Har dålig koll på allt detta med olika Gauge osv osv, så ha tålamod.

Skjuta foder i mdf smyg är inga problem med 1,6mm dyckert. Det har jag gjort på ca 4000 fönster.
Vad är tunn taklist ? Det är väldigt sällan någon list spricker för mig, enda gången jag kan komma till minnes ärnär jag spikat någon tunn ek eller boklist.

C
Det vart en luftdriven 18Ga-picka på Feltema för 269 kronor. Den håller så länge den håller.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.