Tjena!

Ett av mina batterier till skruvdragaren har lagt av så nu skulle jag behöva ett nytt. Är det någon som vet om det finns något billigare alternativ än originalbatteriet, EBM1430R, som finns från 1300kr o uppåt? Hitachi eller något annat märke spelar ingen roll, jag vill bara ha ett som fungerar.

/ magnus

Dra ett PM till Skalman1. Tror han med bra resultat handlat på Ebay till Hitachi.

Tyvärr så är ju DAL en lite udda modell som fanns under förhållandevis kort tid och använder en egen batterityp vilket gör att det knappt finns annat än originalbatterier.

Jag har kollat igenom lite på eBay men det finns inget billigt som jag hittar iaf.
Vill man få till något som blir lite billigare så gäller det nog att byta cellerna i ditt nuvarande batteri.

Redigerat:
Tack så jättemycket för svaret! Lite trist bara att det inte var ett mer positivt :(
Får se om jag tycker det är värt att investera i ett nytt eller om det inte är lika bra att försöka hitta en ny maskin för runt 2000kr som kanske är lite mer standard där batterierna är betydligt billigare om det behövs nya såna i framtiden...

Kolla på ds14dsal hos toolab, en kanonmaskin som använder den vanliga typen av slidebatterierna som kan köpas för en femhundring om man behöver.

Sent from my SK17i using Byggahus

Tack så jättemycket för tipset!
På toolab fanns 1,5Ah-varianten för 2149 vilket kändes helt okej o efter en snabbtitt på nätet ställen så kan man hitta den för 1790kr eller 3Ah-varianten för 2190kr. Känns klart mkt bättre att köpa nån av dessa istället för att köpa ETT batteri för nästan samma summa.

magnus07 skrev:
... o efter en snabbtitt på nätet ställen så kan man hitta den för 1790kr ...
Var då?

Bilden visar 1,5ah, men ibland stämmer inte bilderna.
Övriga specen stämmer inte särskilt bra iaf.

Sent from my SK17i using Byggahus

Redigerat:
netram skrev:
Var då?
Tyvärr måste jag säga att jag hade lite väl bråttom så jag såg inte att det var utan moms, och genast blev det betydligt dyrare :(

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.