Byggahus.se

Bastutunna erfarenheter

1. T
    Medlem Nivå 1
    Funderar på att skaffa en bastutunna och har kollat runt ett tag på nätet. Finns några som tillverkar för en billigare peng men jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av någon av dessa? Tips på tillverkar mottages gärna vill gärna ej betala mer än 30000 för en bastutunna med omklädningsrum.

Känns som jag är mest inne på en som tillverkar i Mariestad men då jag tycker det är aningen drygt att åka upp bara för att titta, undrar jag om andra kan bidra med erfarenheter, bilder, tankar om bygg kvalitet och liknande.

2. F
    Medlem Nivå 1
    Tyvärr blir du nog inte gladare av mina erfarenheter av bastutunnor. Du menar väl en bastu formad som en liggande tunna? Inuti känns formen (positivt uttryckt) pittoresk. Utanpå tycker jag att konstruktionen ser onaturlig och ganska ful ut i vilket landskap som helst. Speciellt taket verkar som något man kommit att tänka på efteråt. Varför inte inreda en friggebod eller ett litet attefallshus till bastu? Då får du en byggnad som ser ut som ett hus och därför stilmässigt kompletterar övriga byggnader.