Hej.
Nyss fått tag på ett billigt begagnat basturum, som jag tänkte ha i det nybyggda spa:t. Dock så passar inte åldrat trä så bra med svart och vitt kakel/klinkers, så jag hade tänkt måla om utsidan på bastun.
Så frågan är, kan man måla med vilken färg som helst på utsidan? Våtrumsfärg att föredra? Grundas med något? Fuktvandring inifrån bastun är väl minimal? uppvärmd luft = torr luft, så det är fukten utifrån som borde vara problemet? fukttät färg? Det blir en hel del fukt i rummet när vi har upp till 300L varmt vatten i bubbelbadet som står någon meter ifrån bastun.
Har även haft funderingar på att måla/betsa insidan på bastun men det får vänta tills vidare.
/Johan