Jag skaffade ett litet basturum från Saunax för fem år sedan. Kostade väl ca 25’.
Det är helt i asp och framsidan är glasad så det pryder sin plats. Jag har kompletterat belysningen med en extra lampa under lavarna och ett litet täljstenskrus för doftoljor som hänger i en kedja över aggregatet för att göra det mysigare.
Ur fuktsynpunkt känns det bra med ett basturum i rummet.
När det gäller Tylö så får du tänka på att bastuaggregatet inte ingår i priset. Så räkna med att det tillkommer 10’ kr om du ska ha ett Tylö-aggregat.