Förutsättning:
En lokal i ett flerfamiljshus, lokal en halvtrappa ner, nedgång utifrån, Utanför finns en dagvatten brunn/spygatt. I lokalen 16 kvm är det klinkergolv på betongplatta. Bastun är en färdigbyggd basturum ca 5 kvm. Bastun står direkt på klinkergolvet och bastun sakande från början golv.

För 5 år sedan gjorde jag ett golv, klinker golvet var kallt, 45 mm reglar, isolering (mineralull), golvspånskiva och över detta en plastmatta, som förseglades mycket noga runt om. Bastun saknar tyvärr golvbrunn p g att det är svårt att få till avloppet. Min tanke var att om man spillde vatten så skulle det ligga kvar och kunna torkas upp. Under aggregatet står en stor fotoskål 50x60 cm, så att man kan hälla på vatten. Vad jag inte hade räknat med var att det skulle komma skyfall och uppsa kommuns underdimensionerad dagvatten anläggning skulle få spygatten utanför att bil som en fontän, den översvämma ytan utanför ca 1,5 kvm och vattnet stod ca 20 cm upp, det trängde in i lokalen ca 3 cm vatten över golvet och all isolering blev våt under ifrån. Nu har jag rivet hela golvet och undrar om någon har förslag på hur jag löser det. Befintligt klinkergolv är ganska kallt därav det isolerade golvet.
 
Klinkergolv med trasmattor på, mobil trätrall i bastun kanske?
 
Absolut en lösning, trall har vi, jag vill bara ha ett varmare golv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.