En bastu får aldrig byggas så att dörren kan gå i baklås... har du grejer som kan trilla ned framför dörren så den spärras så har du nog mer bekymmer än ett fönster som du inte kan slå sönder.
 
Jag har hel fönstervägg (konventionellt tvåglas isolerruta) i min lilla bastu och elaggregatet står 30 cm från fönstret. Men jag undviker faktiskt att slänga vatten på fönstret när jag bastar. Jag använder bastun ett par ggr/veckan eftersom jag slopat badkar i huset. Men med så stort fönster som jag har blir det naturligtvis viss värmeförlust på vintern även om bastun värms upp snabbt. Det uppvägs flerfallt av att ha vacker natur att titta på när man bastar.
 
Det gör väl inget om dörren går i baklås? Man kan ju ha ett öppningsbart fönster ;)

Jag köpte ett fönster med härdat glas. Omålad på insidan...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.