Hej, jag var och kollade på ett nytt elaggregat då det förra nu har gett upp. Jag var på K-rauta och de rekommenderade mig då Harvia kr60 för 1800kr. 6Kw för 8km basturum så allting stämmer

Jag undrar bara, vet ni om det här är en bra model? Duger Harvia kr60 tycker ni? Jag bastar dagligen och de sa att den skulle bli varm fort och att den klarar hög värme. Tycker ni det stämmer?

• Gilla
Klodsmajor
  • Laddar…
Hej,
Jag sitter i samma sits, vårt gamla Asea Skandia aggregat har slutat fungera eller timern har slutat fungera.
Då en ny timer kostar nästan 1000kr så började jag fundera på om det inte är dags att byta aggregat.
Just detta dök upp när jag började leta.

köpte du det? Fungerar det som du tänkt dig?

Jag har ett Harvia kip80, verkar vara samma modell men lite äldre design. Den gör vad den ska man jag upplever att den brassar på allt eller inget, hur många minuter den ska gå styrs av termostatvredet, men där finns ingen termostatgivare så aggregatet vet ju aldrig om de behövs eller inte. Jag hade tajt budget då jag köpte det när bastun byggdes med alla andra kostnader men nästa gång kommer jag välja extern kontrollpanel och termometer.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.