Om man ska bygga en bastu mot en källaryttervägg av hålsten med 50-70 mm pordrän på utsidan,skall man då isolera på insidan.Vad jag har förstått så brukar man i vanliga fall vid normal rumstemperatur inne, isolera bara utsidan på muren för daggpunkten inte ska hamna i väggen utan på utsidan för kondenseringens skull.Nån som vet om det skiljer sig vid bastubygge?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.