1 464 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Bastu i friggebod, ca 1.6x2m?
Har en liten framtida tanke på att bygga en bastu i friggeboden i stugan, nations yta skulle bli ungefär 200 bred x 160-170 djup. Friggeboden är 10m2
Tankar om detta, blir den för liten för 2 Pers?
Har inget direkt material som jämförelse, men någon i forumet kanske har gjort ett liknande projekt?
/Hugo
Tankar om detta, blir den för liten för 2 Pers?
Har inget direkt material som jämförelse, men någon i forumet kanske har gjort ett liknande projekt?
/Hugo
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 434 inlägg
Det går bra och blir inte litet för 2 Pers. Du får in fler utan problem.
Finns många bra bastutrådar och en där vi visar upp våra bastuar med bilder och hur dom är byggda.
Hur har vi byggt våra fristående bastuar tror jag tråden heter.
Finns många bra bastutrådar och en där vi visar upp våra bastuar med bilder och hur dom är byggda.
Hur har vi byggt våra fristående bastuar tror jag tråden heter.
Tack, ska kolla in den sedanholmberg87 skrev:
Lutar mest åt riktig kamin.. men är det några nackdelar kontra ett elaggregat?
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 434 inlägg
Vedeldad är tveklöst mysigast och ger bäst upplevelse och värme tycker jag.
Annars finns väl inga nackdelar
Annars finns väl inga nackdelar
Är det bökigt/möjligt att dra röret från en vedeldad kamin ut genom vägg istället för tak?
Det hade gjort att jag kunde placera bastun mot bakre väggen och på så vis får jag lite högre höjd också - men är det nackdelar med detta?
Det hade gjort att jag kunde placera bastun mot bakre väggen och på så vis får jag lite högre höjd också - men är det nackdelar med detta?
Redigerat:
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 434 inlägg
Det är möjligt, beroende på kamin så står det i anvisningarna för håltagning osv. Alla kaminer har inte rökkanalen bakåtN najks skrev:
Har tänkt om litegrann efter att ha språkat med andra personer.. och det kanske inte är så fel med ett el-aggregat ändå?
På så vis skulle jag slippa rördragning ut, slippa förvaring av ved, slippa inköp av ved + en del andra bestyr!
Frågan är då, vilka märken skall man satsa på - går det att hitta en bra modell för 3000kr?
Bör man köpa begagnat, och är det då någon poäng i att köpa en modell med "ång-funktion" (?)
Såg att det fanns ca 50st ute på blocket, allt från 500 - 1500kr!
/Hugo
På så vis skulle jag slippa rördragning ut, slippa förvaring av ved, slippa inköp av ved + en del andra bestyr!
Frågan är då, vilka märken skall man satsa på - går det att hitta en bra modell för 3000kr?
Bör man köpa begagnat, och är det då någon poäng i att köpa en modell med "ång-funktion" (?)
Såg att det fanns ca 50st ute på blocket, allt från 500 - 1500kr!
/Hugo
Klicka här för att svara