Någon som kan recensera er upplevelse av Polhus bastubyggsats? Tänkte mig en 70 mm timmrad, 4 kvm. De saknar helt isolering, luftspringa i tak osv. Hur ser de ut med tiden? Är bastun seg att värma upo vindertid osv?
Tack!
Tack!
Jag byggde en Risto från Polhus i nov och är jättenöjd. Allt funkade perfekt, ok kvalitet på allt material. Satte in två tilluftsventiler och tycker det funkar bra.
inga problem att den är oisolerad, bara fördelar ur fukthänseende. La golvet med lite springor mellan för ökad ventilation vilket rekommenderas.
tar lite längre tid att värma upp när det är kallt, men på 40 min är det 60-70 grader vilket är perfekt.
inga problem att den är oisolerad, bara fördelar ur fukthänseende. La golvet med lite springor mellan för ökad ventilation vilket rekommenderas.
tar lite längre tid att värma upp när det är kallt, men på 40 min är det 60-70 grader vilket är perfekt.
Stort tack för ditt inlägg och att du tog dig tid. Nu blir det nog en bastu från Polhus!
Medlem
· Stockholm
· 1 397 inlägg
Har också tittat på Risto, har du lite fler bilder att bjuda på? Vad körde du för behandling på fasad?B Björn—72 skrev:Jag byggde en Risto från Polhus i nov och är jättenöjd. Allt funkade perfekt, ok kvalitet på allt material. Satte in två tilluftsventiler och tycker det funkar bra.
inga problem att den är oisolerad, bara fördelar ur fukthänseende. La golvet med lite springor mellan för ökad ventilation vilket rekommenderas.
tar lite längre tid att värma upp när det är kallt, men på 40 min är det 60-70 grader vilket är perfekt.
Bra fönster?
Tätningsband eller inte mellan planken?
Vad körde du för tak?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi målade med falu svart, funkade bra efter två lager. Målade det första i nov när vi byggde och det andra i april. Jag hade ingen tätning, stod inget om det och jag tror inte det behövs. Dörr och fönster funkar jättebra. Snyggt med de stora fönstren och ger skön känsla inifrån bastun. Vi flyttade det lilla fönstret och satte det inne i bastun för att ha ett öppningsbart där och inte mot grannens tomt.Stringfellow Hawke skrev:
köpte takpaketet med papp i två lager och det funkade utmärkt. Vi byggde en mkt regnig helg i november och jag tror att stockarna var fuktiga för det har torkat isär lite på solsidan, men inget jag stör mig på, timret ska ju kunna röra sig.
Har nu byggt en utedusch oxå på gaveln vilket funkar utmärkt.
Klicka här för att svara
