Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Det är rätt så patetiskt.
Efter hundra år av användande av kemikaliebekämpningsmedel har vi sett konsekvenserna. Likt förbannat kryllar det av tips på detta forum, hur vi skall fortsätta med att i stort ock smått, förgifta platsen där vi bor. Att släppa ut flugorna en bit från huset är däremot en utmärkt ide`, iallafall om du är en talgoxe. Alla vinner. Mindre gift, mer mat. Kan det vara så svårt att förstå?

Staffan
Tänker du på Radarsprayet?

Staffans2000
K knipo skrev:
Tänker du på Radarsprayet?

Till exempel.
Eller gifter i allmänhet. Alltifrån husmoderns lilla hjälpreda, DDT. till Roundup. Jag är förbluffad över vår förtjusning i att sprida gifter trots att vi vet hur det skadar naturen och därmed oss själva.

Staffan

• Gilla
Abies koreana och 1 till
  • Laddar…
Testa en öppnad burk med hederlig, gammaldags Norrlands Guld. Du kan gärna dricka upp hälften av innehållet först så inte allt går till spillo. Flugorna älskar lukten av öl. Billigt och garanterat verkningsfullt.

• Gilla
Martin Knockonwood
  • Laddar…
A Abies koreana skrev:
Testa en öppnad burk med hederlig, gammaldags Norrlands Guld. Du kan gärna dricka upp hälften av innehållet först så inte allt går till spillo. Flugorna älskar lukten av öl. Billigt och garanterat verkningsfullt.
Inte 17 skulle jag offra en burk Norrlands på kräken. Hellre då Pripps Blää, om inte till och med de ratar blasket.

• Gilla
  • Haha
Duttarmajster och 2 till
  • Laddar…
Nu gjorde jag visst bort mig ordentligt, begriper inte hur jag tänkte för du har ju alldeles rätt :D

• Gilla
Duttarmajster och 1 till
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Denna har jag haft två somrar och fyllt den på någon vecka
[bild]
Nackdelen är att den luktar så man ska inte ha den i närheten där man äter eller så!
Har haft den själv i två säsonger.. FUNKAR RIKTIGT BRA! Dock så luktar den som faaaaaann!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.