Jag fick följande bud från seb idag:
2,60% på bottenlån
3,25% på topplån
0% ränta på handpenningslån
samt lite lull lull som gratis visa+mastercard+internetbetalningar första året.
Detta dock genom samarbete med mäklaren men ändå..
Helt okay tycker jag!
/Christer
2,60% på bottenlån
3,25% på topplån
0% ränta på handpenningslån
samt lite lull lull som gratis visa+mastercard+internetbetalningar första året.
Detta dock genom samarbete med mäklaren men ändå..
Helt okay tycker jag!
/Christer
Vi har på SEBs räntor (de som står på deras hemsida) blivit erbjudna 0,6% rabatt på de bundna räntorna, 1,05% rabatt (eller var det 1%?) rabatt på den rörliga räntan (gäller 2 år) samt 1,25% rabatt på topplånet (tror att det gäller under 2 år också, men vi kommer förhoppningsvis inte att ha något topplån om 2 år). Vi har vårt byggkreditiv där, men det kanske lönar sig att "shoppa runt" lite?!
Skrev lite fel tidigare och rätt skall vara rätt!Misse skrev:Vi har på SEBs räntor (de som står på deras hemsida) blivit erbjudna 0,6% rabatt på de bundna räntorna, 1,05% rabatt (eller var det 1%?) rabatt på den rörliga räntan (gäller 2 år) samt 1,25% rabatt på topplånet (tror att det gäller under 2 år också, men vi kommer förhoppningsvis inte att ha något topplån om 2 år). Vi har vårt byggkreditiv där, men det kanske lönar sig att "shoppa runt" lite?!
Bottenlån: 0,65% rabatt fast ränta, 1,05% rabatt rörlig ränta
Topplån: 1,5% rabatt både fast och rörlig ränta
Har kontaktat Handelsbanken för att höra om de kan matcha SEBs erbjudande.
Då måste jag säga att SEB mer än matchade SBAB, iaf i mitt fall. SEB gick med på att låna till 100% samt som jag tidigare skrivit 2,60% / 3,25% vilket ger ett lägre snitt än sbabs räntor
Visserligen blir det högre amortering än med SBAB pga mer topplån men jag betalar hellre till mig själv än mer i ränta 
Fick idag av lokala FsB-kontoret (helkund där):
Spintab 2-mån rörligt: 2,93% (725kkr)
Spintab 3 år bundet: 3,94% (700kkr)
Spintab 5 år bundet: 4,30% (700kkr)
Topplån: 4,00% (175kkr)
Vi lånar som synes 2 300 000 kr!
Dessa siffror var med lägsta räntegaranti som dem envisas med att tjata om att de har, men jag vet inte. Känns som att dessa siffror är väl höga om man tittat på tidigare inlägg.
Bra eller Anus? Vad borde min målsättning vara? Vad tycker ni generellt om mitt upplägg av lånen?
Dessa siffror var med lägsta räntegaranti som dem envisas med att tjata om att de har, men jag vet inte. Känns som att dessa siffror är väl höga om man tittat på tidigare inlägg.
Bra eller Anus? Vad borde min målsättning vara? Vad tycker ni generellt om mitt upplägg av lånen?
Ingen som har synpunkter på räntorna nuförtiden eller?GreenTurtle skrev:Fick idag av lokala FsB-kontoret (helkund där):
Jag kan ju bara svar för mig, men jag fick alltså 2,60% på bottenlån rörligt och 3,25% på topplån rörligt och det är rätt långt ifrån dina procentsatser.. borde gå att få ner ganska mycket tycker jag, speciellt när du lånar såpass mycket. Du går säkert in med en del kontant också antar jag? Vi fick ju jättebra(?) räntor även fast vi lånade 100% så går man in med lite kontant bör man kanske kunna få ännu lägre.
Att de har räntegaranti är ju bra, men om de med det menar att du alltid får lägre än de andra bankernas utgångsräntor så är det ju askasst. Det är ju efter lite prutande man kommer ner till rimliga nivåer.
Utgångsbudet till mig var 2,80 / 4,25 tror jag och behövde inte säga nåt mer än att oj, det blir ju högre snittränta än t.ex sbab som har 2,98 rakt igenom så vips var vi på budet vi sedan tog. Försökte mao inte pruta nånting alls i princip.
Att de har räntegaranti är ju bra, men om de med det menar att du alltid får lägre än de andra bankernas utgångsräntor så är det ju askasst. Det är ju efter lite prutande man kommer ner till rimliga nivåer.
Utgångsbudet till mig var 2,80 / 4,25 tror jag och behövde inte säga nåt mer än att oj, det blir ju högre snittränta än t.ex sbab som har 2,98 rakt igenom så vips var vi på budet vi sedan tog. Försökte mao inte pruta nånting alls i princip.
Jodå!
Kolla in skandiabankens räntor!
De håller riktigt bra räntor och ger volymrabatt utan prut. För närvarande får ni som lånar över 2 miljoner 0.3 % rabatt på deras räntor, som blir enligt nedan:
3 mån rörligt: 2.68 %
3 år bundet: 3.69 %
5 år bundet: 4.08 %
När det gäller topplån så får ni kontakta dem om villkor.
Sämre än så här ska ni följaktligen inte ha.
Kolla in skandiabankens räntor!
De håller riktigt bra räntor och ger volymrabatt utan prut. För närvarande får ni som lånar över 2 miljoner 0.3 % rabatt på deras räntor, som blir enligt nedan:
3 mån rörligt: 2.68 %
3 år bundet: 3.69 %
5 år bundet: 4.08 %
När det gäller topplån så får ni kontakta dem om villkor.
Sämre än så här ska ni följaktligen inte ha.
Det här med rörliga och bundna räntor är ju en smaksak. Men jag kan säga till dig Greenturtle att om du skulle lägga hela ditt lån rörligt hos Skandiabanken så skulle du tjäna 24tkr på ett år mot det upplägg du har idag. Förvisso förutsätter det att räntan ligger kvar på samma nivå, men även om den går upp 1 procentenhet så är det fortfarande billigare.
Men det är klart att köra allt rörligt kräver att man har lite koll på räntorna. Dock så har man ju sett historiskt sett att man tjänar på att köra allt rörligt.
Men det är klart att köra allt rörligt kräver att man har lite koll på räntorna. Dock så har man ju sett historiskt sett att man tjänar på att köra allt rörligt.