Har ett hultafors RB-BT 5m där jag älskar bälteshållaren men hatar nosen på måttbandet som är kass.
Finns det något annat måttband som är bra och har bälteshållare men en bredare/bättre nos?
Tack på förhand...
Finns det något annat måttband som är bra och har bälteshållare men en bredare/bättre nos?
Tack på förhand...
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 181 inlägg
Hultafors PR, då? Finns i 3, 5 och 8 m. Jag gillar denna 5-metare som är både tillräckligt liten och tillräckligt rejäl.
Det måttbandet har ju inte det exeptionella snabbfästet till bälteshållaren. Av någon anledning så tycker jag den funktionen är extremt bra där måttbandet alltid hänger tillgängligt och det lossnar inte i första taget som vanliga bältesclips gör.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 181 inlägg
har haft 2st av dom =) fördelen att du kan köpa reservdelar... runda delen baktill som du sätter i bältes hållarn,, måttbandet samt innermåttdelen samt ritskrokenG g.kraft skrev:
man måste lära sig att titta noga p.g.a dubblamarkering svarta siffror på t.ex 40 är normal måttet och 40 i rött är innermåttet så bli inte förvånad när biten är 10cm förkort 😂😂 har hänt många gånger
Sola, Hultafors måttbandens egentliga tillverkare, modeller ligger 50 - 100 kr under de Hultaforsstämplade. Bälteshållaren är bra, men måttbanden rätt kassa, när jag för andra gången vart med om att bandet vridit sig åt ena hållet tog jag helt enkelt och skruvade fast hållaren på ett betydligt billigare Milwaukee band med äkta plåtnos och blad som band som hållt sig rakt.
Köp Sola om det prompt ska vara samma modell, modda annars.
Köp Sola om det prompt ska vara samma modell, modda annars.
Klicka här för att svara