Har ett hultafors RB-BT 5m där jag älskar bälteshållaren men hatar nosen på måttbandet som är kass.
Finns det något annat måttband som är bra och har bälteshållare men en bredare/bättre nos?
Tack på förhand...

Hultafors PR, då? Finns i 3, 5 och 8 m. Jag gillar denna 5-metare som är både tillräckligt liten och tillräckligt rejäl.

• Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Det måttbandet har ju inte det exeptionella snabbfästet till bälteshållaren. Av någon anledning så tycker jag den funktionen är extremt bra där måttbandet alltid hänger tillgängligt och det lossnar inte i första taget som vanliga bältesclips gör.

Varför behöver du ett bältesclips till måttbandet, vad är grejen med det?

Dan1891 Dan1891 skrev:
Varför behöver du ett bältesclips till måttbandet, vad är grejen med det?
Jag tror att den frågan är besvarad… 😉

”Av någon anledning så tycker jag den funktionen är extremt bra där måttbandet alltid hänger tillgängligt”

//Ronnie

• Gilla
Dan1891 och 1 till
  • Laddar…
Såg nu att HF PRSS 6m har clips, någon som har det måttbandet?

Hultafors PR 8 m har bältesclip som du frågar efter.

Mätbandet Hultafors PR 8 m med bältesclip i svart och rött.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

P Pysslarn skrev:
Jag tror att den frågan är besvarad… 😉

”Av någon anledning så tycker jag den funktionen är extremt bra där måttbandet alltid hänger tillgängligt”

//Ronnie
Ja, tänk om man kunde läsa lite vad TS skrev!
Men jag fattar fortfarande inte vad vitsen är måste jag erkänna...

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
G g.kraft skrev:
[länk]

Finns på jula så lätt att provköra lite i butik
har haft 2st av dom =) fördelen att du kan köpa reservdelar... runda delen baktill som du sätter i bältes hållarn,, måttbandet samt innermåttdelen samt ritskroken

man måste lära sig att titta noga p.g.a dubblamarkering svarta siffror på t.ex 40 är normal måttet och 40 i rött är innermåttet så bli inte förvånad när biten är 10cm förkort 😂😂 har hänt många gånger :D

Sola, Hultafors måttbandens egentliga tillverkare, modeller ligger 50 - 100 kr under de Hultaforsstämplade. Bälteshållaren är bra, men måttbanden rätt kassa, när jag för andra gången vart med om att bandet vridit sig åt ena hållet tog jag helt enkelt och skruvade fast hållaren på ett betydligt billigare Milwaukee band med äkta plåtnos och blad som band som hållt sig rakt.
Köp Sola om det prompt ska vara samma modell, modda annars.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.