Cancerman_777 Cancerman_777 skrev:
Nej, det slutar inte fungera utan anledning.

Det låter snarare som att dina kunder inte riktigt har koll på it.

Med andra ord har du ingen erfarenhet av det själv, men avråder ändå andra från det. Intressant.

Nej, inte när människor gör som du just nu gör. Du snackar ner en lösning som du inte har någon erfarenhet av. Du avråder från lösningen TROTS att nu två personer har andra FÖRSTAHANDSERFARENHETER som direkt talar mot det du hävdar.
Nä vad vet jag. Jag är ju bara en servicetekniker hos ett IT företag och jobbar med sånna här lösningar dagligen.

Självklart kan det fungera.

Bjerke88 Bjerke88 skrev:
IoT, internet of things.
Fungerar inte till kameror tyvärr
Inte för kontinuerlig överföring men om man använder sig av kamera som skickar bild vid rörelse så borde det inte vara några problem.
Vad du vad standarden heter?

Bjerke88 Bjerke88 skrev:
Nä vad vet jag. Jag är ju bara en servicetekniker hos ett IT företag och jobbar med sånna här lösningar dagligen.

Självklart kan det fungera.
Jag har arbetat över 20 år inom IT och som tekniker mer än 75 % av dem. Så. Har vi pissat klart nu?

Ja, bevisligen gör det just det.

Jag har arbetat över 20 år inom IT och som tekniker mer än 75 % av dem. Så. Har vi pissat klart nu?

Ja, bevisligen gör det just det.
Vad är det med dig? Varför så aggressiv? Nu ska vi inte förorena tråden mer.

engs
Har powerlineadapter som slutar fungera vid kallt väder, har också ett gårdshus + garage som går på elvärme.
Det torde ha något samband? Om inte radiatorerna så något annat som styrs av yttertempraturen.

Har elcentral i källaren i samma rum som inkommande nät, så har funderat på att plocka ut ett vägguttag från säkringen där jag önskade få nätverket, då borde de få optimala förutsättningar. Men har inget direkt behov längre av poweradaptern så ligger långt ner på priolistan.

(Adaptrarna är Devolo som iaf då jag köpte de hade bra rykte).

• Gilla
Bjerke88
  • Laddar…
Y
Krånglar det för mycket så finns även 4G kameror och solpanel, så du kan sätta kittet "var du vill" utan wifi.

Funkar elen i kablarna, så funkar självklart homeplugs.
Jag önskar att det vore sant men det kan man tyvärr inte alls utgå från. Jag har två misslyckanden bara i år (https://www.byggahus.se/forum/threa...kskabel-nyboerjare.342816/page-6#post-3296224).

Att dra tp kabel och elkabel i samma rör/slang fungerar rent tekniskt (sen anser jag att det är mycket olämpligt säkerhetsmässigt).

Elens 50hz frekvens har inte en chans att störa nätverkssignalerna så det är inga problem. Ev inducerad spänning under normal drift är inte heller något problem då ansluten utrustning har skyddstrafos upp till 14-1500V.

Dock så blir det en helt annan historia om vi tar med en åskträff i sammanhanget. Nu räcker de där skyddstransformatorerna inte till alls och vi riskerar både sönderbränd utrustning och i värsta fall med delad förläggning även spänningsförande saker.

Därmed rekommenderar jag trådlöst om man inte vill gräva och fiber om man har möjlighet till det. På den typ av avstånd som TS har så skulle jag välja en färdig fiber med kontakter och plugga in i en fiberomvandlare på varje sida om valet vart en fiberlösning

Kolla på lorawan

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.