3 473 läst ·
22 svar
3k läst
22 svar
Bästa lösningen för internet och kamera på distans?
Nä vad vet jag. Jag är ju bara en servicetekniker hos ett IT företag och jobbar med sånna här lösningar dagligen.Cancerman_777 skrev:
Nej, det slutar inte fungera utan anledning.
Det låter snarare som att dina kunder inte riktigt har koll på it.
Med andra ord har du ingen erfarenhet av det själv, men avråder ändå andra från det. Intressant.
Nej, inte när människor gör som du just nu gör. Du snackar ner en lösning som du inte har någon erfarenhet av. Du avråder från lösningen TROTS att nu två personer har andra FÖRSTAHANDSERFARENHETER som direkt talar mot det du hävdar.
Självklart kan det fungera.
Renoverare
· Skåne/Blekinge
· 2 880 inlägg
Har powerlineadapter som slutar fungera vid kallt väder, har också ett gårdshus + garage som går på elvärme.
Det torde ha något samband? Om inte radiatorerna så något annat som styrs av yttertempraturen.
Har elcentral i källaren i samma rum som inkommande nät, så har funderat på att plocka ut ett vägguttag från säkringen där jag önskade få nätverket, då borde de få optimala förutsättningar. Men har inget direkt behov längre av poweradaptern så ligger långt ner på priolistan.
(Adaptrarna är Devolo som iaf då jag köpte de hade bra rykte).
Det torde ha något samband? Om inte radiatorerna så något annat som styrs av yttertempraturen.
Har elcentral i källaren i samma rum som inkommande nät, så har funderat på att plocka ut ett vägguttag från säkringen där jag önskade få nätverket, då borde de få optimala förutsättningar. Men har inget direkt behov längre av poweradaptern så ligger långt ner på priolistan.
(Adaptrarna är Devolo som iaf då jag köpte de hade bra rykte).
Jag önskar att det vore sant men det kan man tyvärr inte alls utgå från. Jag har två misslyckanden bara i år (https://www.byggahus.se/forum/threa...kskabel-nyboerjare.342816/page-6#post-3296224).Cancerman_777 skrev:
Att dra tp kabel och elkabel i samma rör/slang fungerar rent tekniskt (sen anser jag att det är mycket olämpligt säkerhetsmässigt).
Elens 50hz frekvens har inte en chans att störa nätverkssignalerna så det är inga problem. Ev inducerad spänning under normal drift är inte heller något problem då ansluten utrustning har skyddstrafos upp till 14-1500V.
Dock så blir det en helt annan historia om vi tar med en åskträff i sammanhanget. Nu räcker de där skyddstransformatorerna inte till alls och vi riskerar både sönderbränd utrustning och i värsta fall med delad förläggning även spänningsförande saker.
Därmed rekommenderar jag trådlöst om man inte vill gräva och fiber om man har möjlighet till det. På den typ av avstånd som TS har så skulle jag välja en färdig fiber med kontakter och plugga in i en fiberomvandlare på varje sida om valet vart en fiberlösning
Klicka här för att svara