I nya köket kommer vi ha öppen planlösning med häll på en köksö, därför vill vi slippa en fläkt hängande i taket. Tyvärr finns det endast möjlighet för recirkulerande lösning tex. kolfilter.
Tänkte spendera runt 20-27kkr på denna för att få något vettigt där fläkten är både tyst och väldigt bra på att ta hand om stekos.

Kikat på denna Neff: https://www.neff-home.com/se/produktlista/hallar/induktionshallar/T58PL6EX2
Finns för runt 27kkr i Tyskland.
Samt denna Siemens för ungefär samma pengar:
https://www.siemens-home.bsh-group....l/induktionshall-med-inbyggd-flakt/EX807NX68E
Vad jag förstår så är det exakt samma produkt men att den ena har en puck och den andra touch.

Har även tittat på Siemens IQ500 serie som verkar vara likvärdig prestanda till ett bättre pris. Däremot är jag osäker på om dessa går att planlimma?

Finns det några bättre alternativ för oss?
Det ska finnas märken som har plasmafilter som ska vara mycket bättre än kolfilter om jag förstått det rätt?
Finns det något i vår prisklass?

Tack!
 
B
J joasag skrev:
I nya köket kommer vi ha öppen planlösning med häll på en köksö, därför vill vi slippa en fläkt hängande i taket. Tyvärr finns det endast möjlighet för recirkulerande lösning tex. kolfilter.
Tänkte spendera runt 20-27kkr på denna för att få något vettigt där fläkten är både tyst och väldigt bra på att ta hand om stekos.

Kikat på denna Neff: [länk]
Finns för runt 27kkr i Tyskland.
Samt denna Siemens för ungefär samma pengar:
[länk]
Vad jag förstår så är det exakt samma produkt men att den ena har en puck och den andra touch.

Har även tittat på Siemens IQ500 serie som verkar vara likvärdig prestanda till ett bättre pris. Däremot är jag osäker på om dessa går att planlimma?

Finns det några bättre alternativ för oss?
Det ska finnas märken som har plasmafilter som ska vara mycket bättre än kolfilter om jag förstått det rätt?
Finns det något i vår prisklass?

Tack!
Nyfiken på hur det blev så här snart 3 år senare. Står med samma funderingar, köksö i öppen planlösning men osäker på vad man ska välja för fläktlösning.

Vad valde ni för lösning och är ni nöjda?
 
BirgitS
Plasmafilter är ju bättre än kolfilter i alla fall, men bäst är ju en fläkt som blåser ut luften.
 
B Biclight skrev:
Nyfiken på hur det blev så här snart 3 år senare. Står med samma funderingar, köksö i öppen planlösning men osäker på vad man ska välja för fläktlösning.

Vad valde ni för lösning och är ni nöjda?
Du kan se bilder på bygget här: https://www.byggahus.se/forum/threa...enplansvilla-forsta-huset.395786/post-5633411

Lösningen blev planlimmad häll från Neff med inbyggd fläkt där jag monterade ett extra plasmafilter i sockeln. Vi har kört både kolfilter och plasmafilter och det har fungerat kanon! Inget os alls!
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.