32 470 läst ·
290 svar
32k läst
290 svar
Bästa ketchupen?
Angående Ketchup har jag en rolig historia.
Min brorsa praktiserade i unga år på en restaurang. Där hade de tagit fasta på denna fråga, Heinz eller Felix. När någon beställde hamburgare och pommes så frågade servitrisen om de ville ha Heinz eller Felix ketchup.
Bakom kulisserna fick brorsan uppgiften att fylla på de små serveringsflaskorna. Eldorado ketchup i alla..
Min brorsa praktiserade i unga år på en restaurang. Där hade de tagit fasta på denna fråga, Heinz eller Felix. När någon beställde hamburgare och pommes så frågade servitrisen om de ville ha Heinz eller Felix ketchup.
Bakom kulisserna fick brorsan uppgiften att fylla på de små serveringsflaskorna. Eldorado ketchup i alla..
Ytterst korkat gjort.S StevieGee skrev:Angående Ketchup har jag en rolig historia.
Det kan ju vara någon som är överkänslig mot någon ingrediens och därför frågar, i detta fallet vilken sorts ketchup som serveras.
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 381 inlägg
Jag är uppfödd på Slotts.
Nuförtiden är det Felix osockrade ekologiska.
Nuförtiden är det Felix osockrade ekologiska.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 610 inlägg
Heinz i glasflaska med den berömda ketchupeffekten. Hittar tyvärr bara i plast nu för tiden.
I barndomen hade vi felix i röd rund plastflaska med vitt lock. Kan påminna mig om plastsmaken som ingick i kryddningen. Den röda färgen i plasten var sannolikt inte hälsosam heller.
De tomma felixflaskorna kunde fyllas med vatten och användas som vattenpistol. Alltid något.
I barndomen hade vi felix i röd rund plastflaska med vitt lock. Kan påminna mig om plastsmaken som ingick i kryddningen. Den röda färgen i plasten var sannolikt inte hälsosam heller.
De tomma felixflaskorna kunde fyllas med vatten och användas som vattenpistol. Alltid något.
Tänk på att ketchup ska ha rätt viskositet för att sitta fast i flaskan och flyta som det ska. Gör ett test och se vilken ketchup som är närmast 50 000cps. Välj den, det är det enda rätta.
http://www.vp-scientific.com/Viscosity_Tables.htm
http://www.vp-scientific.com/Viscosity_Tables.htm
Minns absolut än den vidriga plastsmaken förr. Vilken idiot i företaget tyckte det var ok? Därför jag körde Heinz som vuxen sen. For the record så har alltså idioten på Felix dött eller fått sparken nu så deras ketchup smakar faktiskt ketchup nu. Och iom de är svenska så har jag bytt till dom igen. Ser ingen mening med att sponsra en amerikansk ketchuptillverkare.imported_Benno skrev:
Heinz i glasflaska med den berömda ketchupeffekten. Hittar tyvärr bara i plast nu för tiden.
Det sade jag inte heller.S StevieGee skrev:
Det var inte kritik mot din bror, han gjorde precis vad han skulle genom att utföra de arbetsuppgifter han fick.
Men restaurangen gjorde fel.
Slut ot.
Ketchup är gott!
Tycker felix osötade är precis lika god/äcklig som deras sötade......
Gammal klassisk heinz på glasflaska är väl det egentliga valet men precis som cocacola förändrar dom smakerna av alla möjliga anledningar utan att säga nått...
Gammal klassisk heinz på glasflaska är väl det egentliga valet men precis som cocacola förändrar dom smakerna av alla möjliga anledningar utan att säga nått...
Det är den enda jag köper. Jag gillar den.K knipo skrev:
Nu har jag svårt för de sorterna som det är mycket socker i (ofta lågprismärkena).
Provade först den som var sötad med stevia, men den gillade jag inte.