Angående Ketchup har jag en rolig historia.
Min brorsa praktiserade i unga år på en restaurang. Där hade de tagit fasta på denna fråga, Heinz eller Felix. När någon beställde hamburgare och pommes så frågade servitrisen om de ville ha Heinz eller Felix ketchup.

Bakom kulisserna fick brorsan uppgiften att fylla på de små serveringsflaskorna. Eldorado ketchup i alla..

• Haha
  • Gilla
  • Ledsen
tank77 och 12 till
  • Laddar…
S StevieGee skrev:
Angående Ketchup har jag en rolig historia.
Min brorsa praktiserade i unga år på en restaurang. Där hade de tagit fasta på denna fråga, Heinz eller Felix. När någon beställde hamburgare och pommes så frågade servitrisen om de ville ha Heinz eller Felix ketchup.

Bakom kulisserna fick brorsan uppgiften att fylla på de små serveringsflaskorna. Eldorado ketchup i alla..
Ytterst korkat gjort.
Det kan ju vara någon som är överkänslig mot någon ingrediens och därför frågar, i detta fallet vilken sorts ketchup som serveras.

• Gilla
MultiMan och 3 till
  • Laddar…
Jag är uppfödd på Slotts.
Nuförtiden är det Felix osockrade ekologiska.

K knipo skrev:
Ytterst korkat gjort.
Det kan ju vara någon som är överkänslig mot någon ingrediens och därför frågar, i detta fallet vilken sorts ketchup som serveras.
Håller med. Men är man 15 på sin första praktikplats (prao) så kanske man inte ifrågasätter det första man gör.

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Heinz i glasflaska med den berömda ketchupeffekten. Hittar tyvärr bara i plast nu för tiden.
I barndomen hade vi felix i röd rund plastflaska med vitt lock. Kan påminna mig om plastsmaken som ingick i kryddningen. Den röda färgen i plasten var sannolikt inte hälsosam heller.
De tomma felixflaskorna kunde fyllas med vatten och användas som vattenpistol. Alltid något.

• Gilla
  • Haha
Nalleman64 och 2 till
  • Laddar…
Tänk på att ketchup ska ha rätt viskositet för att sitta fast i flaskan och flyta som det ska. Gör ett test och se vilken ketchup som är närmast 50 000cps. Välj den, det är det enda rätta.
http://www.vp-scientific.com/Viscosity_Tables.htm

imported_Benno imported_Benno skrev:
Heinz i glasflaska med den berömda ketchupeffekten. Hittar tyvärr bara i plast nu för tiden.
I barndomen hade vi felix i röd rund plastflaska med vitt lock. Kan påminna mig om plastsmaken som ingick i kryddningen. Den röda färgen i plasten var sannolikt inte hälsosam heller.
De tomma felixflaskorna kunde fyllas med vatten och användas som vattenpistol. Alltid något.
Minns absolut än den vidriga plastsmaken förr. Vilken idiot i företaget tyckte det var ok? Därför jag körde Heinz som vuxen sen. For the record så har alltså idioten på Felix dött eller fått sparken nu så deras ketchup smakar faktiskt ketchup nu. Och iom de är svenska så har jag bytt till dom igen. Ser ingen mening med att sponsra en amerikansk ketchuptillverkare.

• Gilla
Renhorn
  • Laddar…
Flaska av Felix Hot Chili ketchup utan konserveringsmedel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

(y)

• Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
S StevieGee skrev:
Håller med. Men är man 15 på sin första praktikplats (prao) så kanske man inte ifrågasätter det första man gör.
Det sade jag inte heller.
Det var inte kritik mot din bror, han gjorde precis vad han skulle genom att utföra de arbetsuppgifter han fick.
Men restaurangen gjorde fel.
Slut ot.

Ketchup är gott!:cool:

richardtenggren
Jag kör Heinz ekologiska, har även testat Mutti men den smakade för mycket ättika…
Felix funkar men Heinz smakar mer tomat?

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Heinz givetvis. De flesta andra är ju som gjorda för Denniskorven. Men, det rätta är egentligen Heinz Chilllisås, lite genuinare på något sätt...

• Gilla
Nalleman64 och 3 till
  • Laddar…
Felix

Heinz. Men all ketchup är ju för denniskorv ;)

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Tycker felix osötade är precis lika god/äcklig som deras sötade......
Gammal klassisk heinz på glasflaska är väl det egentliga valet men precis som cocacola förändrar dom smakerna av alla möjliga anledningar utan att säga nått...

K knipo skrev:
Fast den som är absolut mest varning för är Felix osötade ketchup. Den med blått lock.
[bild]
Den är verkligen inte god. Det är tom så att inte ens barnen tar av den om den vanliga ketchupen är slut.
Det är den enda jag köper. Jag gillar den.
Nu har jag svårt för de sorterna som det är mycket socker i (ofta lågprismärkena).
Provade först den som var sötad med stevia, men den gillade jag inte.

• Gilla
Renhorn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.