Ska ta bort gammal fasad och isolera huset för att det ska hålla värme bättre. Vilken isolering rekommenderas? Är lite nojig över sånt som kan ha gifter i sig. Vilken är det bästa isoleringsmaterialet? Vilka saker ska man tänka på: isoleringsförmåga/energieffektivitet, brandsäkerhet, pris? Hör gärna för och nackdelar med olika.

K
Duger inte den andra tråden du startat?

Microkatten
Vad som är bäst beror på vilka egenskaper du prioriterar, vilket hus du har och hur och i vilken form (skivor, lösull,...) det är tänkt att användas. Här finns en översikt över material.

Dessutom finns det material som både isolerar och samtidigt utgör fasadklädsel. Hampakalk är ett sådant material.

• Gilla
Gula.huset
  • Laddar…
Microkatten Microkatten skrev:
Vad som är bäst beror på vilka egenskaper du prioriterar, vilket hus du har och hur och i vilken form (skivor, lösull,...) det är tänkt att användas. Här finns en översikt över material.

Dessutom finns det material som både isolerar och samtidigt utgör fasadklädsel. Hampakalk är ett sådant material.
stort tack för svaret och för länken!

K kniv skrev:
Duger inte den andra tråden du startat?
Men vad menar du nu…? Jag är helt ny så kanske har jag gjort fel. Men jag skrev två olika: en om fasad och en om isolering. I min värld är det två olika saker.. Har jag råkat skapa fler trådar?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.