9 092 läst ·
46 svar
9k läst
46 svar
Bästa HTPC (lågbudget)
Den startar automatiskt om den har samma namn som filmen, annars väljer man ju bara browse i menyn 2 knappar bort från autosubtitle nedladdningen. Jag håller med om att den kunde vara värd en kortknapp dock. Du kör inte med någon skin som ställt till det då?
Något som en gammal mediaspelare hade (TVIX) som jag älskade var att man kunde förskuta subtitlen med kanalknappen (som ändå inte används medans man tittar på NAS). Så man enkelt kunde flytta den frammåt bakåt om den kom ut sync. På XBMC ska man gå in i en meny och joxa och man vet ju aldrig åt vilket håll den ska skjutas.
Något som en gammal mediaspelare hade (TVIX) som jag älskade var att man kunde förskuta subtitlen med kanalknappen (som ändå inte används medans man tittar på NAS). Så man enkelt kunde flytta den frammåt bakåt om den kom ut sync. På XBMC ska man gå in i en meny och joxa och man vet ju aldrig åt vilket håll den ska skjutas.
Funkar för mig i varje fall på de 10 senaste versionerna av XBMC, du kan ställa in att leta i alla underkataloger också i någon meny. Den är inte särskilt kinkig med filnamnet och subtitles i rar funkar bra också
Hobbysnickare
· Bjärehalvön
· 420 inlägg
Jag tänkte testa xbmc lite men får inte subsen att funka... Får texten:
"Error: <ProtocolError for api.opensubtitles.org/xml-rpc: 503 service not available>"
Hur löser man det? När jag sedan trycker åt höger för att testa en alternativ sökare hittar jag subs men de stannar på downloading...
"Error: <ProtocolError for api.opensubtitles.org/xml-rpc: 503 service not available>"
Hur löser man det? När jag sedan trycker åt höger för att testa en alternativ sökare hittar jag subs men de stannar på downloading...
Jag har fått det ett par gånger (på ett halvår) tror det beror på att deras sajt är nere, tryck på pilen å höger och välj podnapsi istället för opensubtitles som källa. men försök först igen ett par gånger med opensubtitles.
Hobbysnickare
· Bjärehalvön
· 420 inlägg
Det var podnapsi som stannade på downloading. Bytte skin till Quartz och nu funkar det perfekt! Ingen aning om vad som var knas men något i skinen måste det varit.tripptrapp skrev:
Om du kör RaspberryPI har jag läst att du inte bör byta skin, den är ju väldigt klen och det som kommer med är optimerat för den.
Hobbysnickare
· Bjärehalvön
· 420 inlägg
Bra att veta för framtiden!
Har för tillfället min hemma byggda lilla mATX HTPC (http://projektblog.info/2013/10/custom-built-htpc/) så byta skin är inga problem.
Har för tillfället min hemma byggda lilla mATX HTPC (http://projektblog.info/2013/10/custom-built-htpc/) så byta skin är inga problem.
Tjusigt. RasPi är ju litte lättare att gömma
Hobbysnickare
· Bjärehalvön
· 420 inlägg
Gömt allt i ett skåp så det är inga problem, behöver bara en SQ Blaster och en Vera Lite nu 
http://imgur.com/ngdbdaV
http://imgur.com/ngdbdaV
Synd att gömma en så fin låda
Har inte undersökt det hela allt för mycket då jag redan hade en Zotac barebone att utgå från. Använder därför en separat USB<->CEC-adapter från Pulse-Eight. Den är dock dyr (något löser med komponenter för några tior). Idealt vill man ju kunna kommunicera via CEC-kanalen från user space i Linux men det verkar inte vara så många grafikdrivrutiner som tillåter det.pelpet skrev:
Precis så har jag ställt in min xbmc att göra, man får lägga till några rader i configen bara. Kan kolla senare om du vill, är inte hemma.tripptrapp skrev:Något som en gammal mediaspelare hade (TVIX) som jag älskade var att man kunde förskuta subtitlen med kanalknappen (som ändå inte används medans man tittar på NAS). Så man enkelt kunde flytta den frammåt bakåt om den kom ut sync. På XBMC ska man gå in i en meny och joxa och man vet ju aldrig åt vilket håll den ska skjutas.