P
Tänkte inhandla mig en ny batteri cirkelsåg och vilken kan man räkna som den bästa idag?

Milwaukees borstlösa maskin?
Makita 630?
Hitachis?
Bosch?
Metabo?
Panasonic?
Hilti?

Finns ju en hel del att välja på idag så vad har folket provat på?

Räknas eventuella sänksågar in i den här skaran? I så fall är väl festools nya möjligen av intresse.

Annars är det väl viktigt att betänka vilka batterimaskiner man har sedan tidigare.

P
Nja jag har redan en sänksåg, och den använder jag så pass lite att en till skulle bli för mycket :/ eller?
Tack iaf för det förslaget :thumbup:

Har haft Makita 610 och Dewalts XR maskin och dom funkade bra, men som stolt verktygs fetisch så vill man prova på nytt :o

P
jag har batterier ifrån Bosch, Makita,Dewalt, Festool, Metabo
tror jag har en 8 olika laddare :o

Kan tillägga att jag vet att det är smartast att ha allt ifrån samma tillverkare, men det växte jag ifrån och nån sorts verktygsgud till över mig totalt :confused:

låg vikt är prio.. som det känns nu så ligger milwaukees nya bortslösa bra till ,, den är extremt kompakt men det finns ju fler att välja på

Redigerat:
Har du inga batterier idag skulle jag satsa på Makita då dom har hur mycket 18v maskiner som helt, även trädgårdsmaskiner som jag iofs inte testat. Ska köpa häcksaxen när jag få tummen ur och kan då lämna recension.

Jag har Makitas battericirkel och den är helt ok. Används rätt sällan då jag oftast använder sänksåg och kapogersågen men tex uppe på ett tak är det skönt att slippa sladden.

Tror att alla batterisågar är ganska likvärdiga.

pleqtiz skrev:
jag har batterier ifrån Bosch, Makita,Dewalt, Festool, Metabo
tror jag har en 8 olika laddare :o

Kan tillägga att jag vet att det är smartast att ha allt ifrån samma tillverkare, men det växte jag ifrån och nån sorts verktygsgud till över mig totalt :confused:

låg vikt är prio.. som det känns nu så ligger milwaukees nya bortslösa bra till ,, den är extremt kompakt men det finns ju fler att välja på
Du hann skriva detta medan jag knåpade ihop mitt inlägg.

Milwaukees är säkert helt ok!

• Gilla
pleqtiz
  • Laddar…
Om det är kraft du är ute efter och eftersom du har Makita batterier (gissar på 18v) så kanske denna DHS710 är intressant:
http://makita.se/tool/15212/DHS710Z.html
Den tar 2st 18V batterier och skall enligt uppgift prestera som en sladdad cirkelsåg (har samma kapacitet iaf). Driftstiden bör vara hyffsad med de nya 5Ah batterierna.

Annars hade jag nog också tittat på Milwaukees borstlösa.

Men är dessa battericirkelsågar nått att ha?
Jag köpte min en helt ny Dewalt batteridriven cirkelsåg och den var ju helt värdelös, visst den sågade bra de minuterna batteriet var fräscht, men det var ju inte länge.
Den och den batteridrivna vinkelslipen får någon klassas som de sämsta verktyg jag köpt på mycket länge.

Gick ju dock bra att sälja på Tradera där några betalade mer än mitt inköpspris på maskinerna..

P
Helioz skrev:
Om det är kraft du är ute efter och eftersom du har Makita batterier (gissar på 18v) så kanske denna DHS710 är intressant:
[länk]
Den tar 2st 18V batterier och skall enligt uppgift prestera som en sladdad cirkelsåg (har samma kapacitet iaf). Driftstiden bör vara hyffsad med de nya 5Ah batterierna.

Annars hade jag nog också tittat på Milwaukees borstlösa.
Ja just de ja! den hade jag glömt bort, den är mycket intressant :thumbup:

Jag har en Makita BSS610 - den enda cirkelsåg jag någonsin haft -
är mkt nöjd med den, fast har förstås inget att jämföra med - tycker
den sågar en massa på ett 18V batteri - och vet man man skall så-
ga ännu mer är det ju bara att ha fler batterier med sig ... vad kan
de som är bättre göra bättre?

Jag vill slå ett slag för DHS710Z, jag har den amerikanska motsvarigheten och är väldigt nöjd. Men det bör tilläggas att jag kör Makita rakt igenom så märket var redan givet.

Den är smidig och lätt trots att den är lite större än många andra, eftersom den tar två batterier blir tiden bättre än vad man tror. Du kan ju dessutom köpa de nya 4,0 Ah batterierna, jag kör med 3,0 Ah men är ändå nöjd. Fungerar bra med adapter till Makitas 3 meters skena så du kan använda den till skivor etc.

Har du några specifika frågor om den så säg till!

Hiltis är en av dom bästa.

P
Tack för svaren! Blev Milwaukees batteri såg iaf, samt tog jag hem deras slagskruvdragare samt lite annat smått o gått.. nu bara invänta på att få grejjerna :thumbup:

Du blir nog väldigt nöjd, har Fuel varianten och den har gjort sitt jobb bra hitills

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.