85 462 läst ·
212 svar
85k läst
212 svar
Bästa arbetsbyxorna
Renoverare
· Gävleborg
· 8 216 inlägg
Snickare = BlåaV8dc skrev:
Målare = Vita
Elektriker och rörmokare = Gråa eller svarta
Golvläggare = Gråa
Jag har haft både gråa och svarta byxor, så det stämmer in ganska bra på mig som elektriker.
//Patrik
I jobbet har jag svart/grå kläder, det är det enda som funkar när man jobbar som truck mek. 
passar dock bra till min mörkgråmetallic firmabuss.
Haha, kom på att jag ser nog ut som Man in black när jag kommer ut till nåt företag.
Kliver ut min buss som vid solsken ser svart ut, har svarta byxor, svart jacka, svart tröja, svart keps, svarta strumpor, svarta skor, svarta solglasögon och håller ofta i en svart datorväska som innehåller en svart dator.
Just det, mitt BT headset som jag alltid har i ena örat är också svart.
Fast min overall är svart med grå dekor på.
passar dock bra till min mörkgråmetallic firmabuss.
Haha, kom på att jag ser nog ut som Man in black när jag kommer ut till nåt företag.
Kliver ut min buss som vid solsken ser svart ut, har svarta byxor, svart jacka, svart tröja, svart keps, svarta strumpor, svarta skor, svarta solglasögon och håller ofta i en svart datorväska som innehåller en svart dator.
Just det, mitt BT headset som jag alltid har i ena örat är också svart.
Fast min overall är svart med grå dekor på.
Redigerat:
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
För egen del blir det att investera i nya byxor på måndag så man är ren och fin när man ska hämta nya bilen på tisdag... 
Inte fan kan man komma med smutsiga byxor och hoppa in i en ny bil... Hhmm...
Lär väl få bli ett par nya HH pirat i svart...
Inte fan kan man komma med smutsiga byxor och hoppa in i en ny bil... Hhmm...
Lär väl få bli ett par nya HH pirat i svart...
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Ja, det är ju mindre roligt kan jag tänka mig...skalman1 skrev:
Det enda jag lyckats med i min nuvarande är att spilla kaffe på sitsen men det stör mig också...
Nu ska jag skaffa något fräscht överdrag till den nya...åtminstonde till förarsätet...
En som var anställd hos farsan innan jag började jobba spillde kaffe upp i taket på den då nästan nya bussen. :SPaul-Staffanstorp skrev:
Vet att ni redan nämnt Bluewear, men jag har också åkt på den niten. Köpte ett par Bluewear arbetsbyxor på Jula och de har spruckit i varenda söm och trådarna hängde här och där redan efter ett par veckor. Inte ens som hobbybyxor för rent hemmapul skulle jag rekommendera dom, bättre köpa jeans på Ullared för dom pengarna. Köpt nu ett par Fristads FAS-2 med cordura i knäna, har inget negativt att säga om dom. Skulle dock uppskatta tips på en bra fodrad arbetsjacka som fungerar bra i ett maskinsnickeri, har nämligen dåligt med värme i lokalerna vintertid och vill inte ha något med ärmar som hänger och slänger.