Jag håller med SBH snickers är dom med bäst funktion.

Ola78
vojma skrev:
Själv föredrar jag björnkläders Carpenter-byxa.
Håller med!
Dessutom en jäkligt tålig byxa som håller.
Jättenöjd med byxan och köpte även kortbyxorna som har samma ficksystem :)

S
den enda som kanske är tråkigt är dom inte haft hammarhållare.
köp den i gummi annars förstörs sätena i era bilar

Efter att ha harvat flera år med med Snickers hängselbyxor hittade jag äntligen rätt förra året med Fristads fas 51. April till september är det dock Blåkläders piratbyxor som gäller....

Paul-Staffanstorp
Jan-Å skrev:
Som hempulare gillar jag Helly Hansen, dom har alla möjliga och omöjliga fickor för alla olika jobb man gör, jag har dock icke nån kniv på det viset som riktiga hantverkare har så det kan jag inte riktigt bedöma om det funkar för dej.
Det behöver du inte vara ledsen för... Jag har inte heller någon morakniv i sidan för jag använder sällan det i jobbet...men jag räknar mig dock som hantverkare ändå... :P

Paul-Staffanstorp
MathiasS skrev:
Efter att ha harvat flera år med med Snickers hängselbyxor hittade jag äntligen rätt förra året med Fristads fas 51. April till september är det dock Blåkläders piratbyxor som gäller....
Håller med... Piratbyxorna åker på 1 april varje år oavsett väderlek och har så gjort i många år. d^_^b

Dock blev det helly hansens i år och de är kanon tycker jag...

Fristads cordura byxor är dom bästa jag jobbat med, alltså inte den gamla slitvargen 250.
Lätta, stryktåliga och har bra passform.
Annars rekommenderar jag snickers då dom också har mycket lätta och smidiga byxor, kanske inget för en betong/armeringsråtta då dom troligen inte håller!

Kör alltid L.Brador cammo. Hel-lång eller pirat.
101b-cammo.jpg

Det finns onekligen många alternativ att välja på. Det blir ett besök på måndag på närmaste butik för dessa kläder. Jag behöver nått nytt bra nu.
Är det någon som provat dessa gelskydd för knäna.

Paul-Staffanstorp skrev:
Det behöver du inte vara ledsen för... Jag har inte heller någon morakniv i sidan för jag använder sällan det i jobbet...men jag räknar mig dock som hantverkare ändå... :P
Tack Paul! d^_^b:D

jerk skrev:
Det finns onekligen många alternativ att välja på. [...]
Är det någon som provat dessa gelskydd för knäna.
Oh! finns det knägrunkor med gele? Jag har skor med ngn slags gelekuddar som är tokbra. Jag letar nu geleinlägg! d^_^b

Nej nu kan jag inte hålla mig längre, jag måste oxo tillföra ett tips :) Meningen kan man ju fundera över då jag inte är säker på att mitt tips uppfyller de krav som önskats, nåja.

Har kört men en hel del olika brallor under de senaste tio åren. Är inte yrkesaktiv hantverkare men använder dem mycket privat. Är lång och smal (~75kg, 195cm) och har haft lite svårt att hitta vettiga byxor. Sist jag var i shoppingtagen fick jag tag på ett bar Björnkläder Jubileumsbyxan. Vilka brallor! Lätt de outstanding bästa jag kollat både provat och ägt. De är långa, sitter inte för pösigt, har oändligt med smarta fickor och förvaringar på rätt ställen. Dessutom kostar de mindre än exempelvis de Fristadsmodeller jag testat. Sist men inte minst köpte jaga de dyraste knäskydden till byxorna och de skydden är väldigt mycket bättre än de standardskydd jag använt från de andra tillverkarna.

hnurre skrev:
Oh! finns det knägrunkor med gele? Jag har skor med ngn slags gelekuddar som är tokbra. Jag letar nu geleinlägg! d^_^b
Jag läste någonstans om gel i knäskydden men nu hittar jag inte tillbaka men hittar andra knäskydd som är gelfoam. Det är kanske liknande sådana som man haft hela tiden utan att veta om att det är gelskydd. :D

http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/5/main.asp?wwwalias=Bentex&gid=46

Själv är jag en enkel hemmapulare som behöver ett par nya arbetsbyxor och funderar på hur byxorna från de lite billigare varuhusen funkar. Både Jula, Harald-Nyborg och Biltema har ju lite billigare byxor men hur är kvalitén på dem?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.