85 462 läst ·
212 svar
85k läst
212 svar
Bästa arbetsbyxorna
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Det behöver du inte vara ledsen för... Jag har inte heller någon morakniv i sidan för jag använder sällan det i jobbet...men jag räknar mig dock som hantverkare ändå...Jan-Å skrev:
Produkter som diskuteras: "morakniv"
Allroundkniv Companion svart Morakniv
Allroundkniv med ergonomiskt skaft
139 kr inkl moms
Läs mer
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Håller med... Piratbyxorna åker på 1 april varje år oavsett väderlek och har så gjort i många år. d^_^bMathiasS skrev:
Dock blev det helly hansens i år och de är kanon tycker jag...
Fristads cordura byxor är dom bästa jag jobbat med, alltså inte den gamla slitvargen 250.
Lätta, stryktåliga och har bra passform.
Annars rekommenderar jag snickers då dom också har mycket lätta och smidiga byxor, kanske inget för en betong/armeringsråtta då dom troligen inte håller!
Lätta, stryktåliga och har bra passform.
Annars rekommenderar jag snickers då dom också har mycket lätta och smidiga byxor, kanske inget för en betong/armeringsråtta då dom troligen inte håller!
Nej nu kan jag inte hålla mig längre, jag måste oxo tillföra ett tips
Meningen kan man ju fundera över då jag inte är säker på att mitt tips uppfyller de krav som önskats, nåja.
Har kört men en hel del olika brallor under de senaste tio åren. Är inte yrkesaktiv hantverkare men använder dem mycket privat. Är lång och smal (~75kg, 195cm) och har haft lite svårt att hitta vettiga byxor. Sist jag var i shoppingtagen fick jag tag på ett bar Björnkläder Jubileumsbyxan. Vilka brallor! Lätt de outstanding bästa jag kollat både provat och ägt. De är långa, sitter inte för pösigt, har oändligt med smarta fickor och förvaringar på rätt ställen. Dessutom kostar de mindre än exempelvis de Fristadsmodeller jag testat. Sist men inte minst köpte jaga de dyraste knäskydden till byxorna och de skydden är väldigt mycket bättre än de standardskydd jag använt från de andra tillverkarna.
Har kört men en hel del olika brallor under de senaste tio åren. Är inte yrkesaktiv hantverkare men använder dem mycket privat. Är lång och smal (~75kg, 195cm) och har haft lite svårt att hitta vettiga byxor. Sist jag var i shoppingtagen fick jag tag på ett bar Björnkläder Jubileumsbyxan. Vilka brallor! Lätt de outstanding bästa jag kollat både provat och ägt. De är långa, sitter inte för pösigt, har oändligt med smarta fickor och förvaringar på rätt ställen. Dessutom kostar de mindre än exempelvis de Fristadsmodeller jag testat. Sist men inte minst köpte jaga de dyraste knäskydden till byxorna och de skydden är väldigt mycket bättre än de standardskydd jag använt från de andra tillverkarna.
Jag läste någonstans om gel i knäskydden men nu hittar jag inte tillbaka men hittar andra knäskydd som är gelfoam. Det är kanske liknande sådana som man haft hela tiden utan att veta om att det är gelskydd.hnurre skrev:
http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/5/main.asp?wwwalias=Bentex&gid=46
Själv är jag en enkel hemmapulare som behöver ett par nya arbetsbyxor och funderar på hur byxorna från de lite billigare varuhusen funkar. Både Jula, Harald-Nyborg och Biltema har ju lite billigare byxor men hur är kvalitén på dem?