13 543 läst ·
51 svar
14k läst
51 svar
Bäst pris på Bosch GST 135 CE med tillbehörs L-Boxx
Dessa 20 blad skall följa med enligt Toolab:
Bosch T308BF 5-pack - för laminat och hårt trä
Bosch T308B 5-Pack - för mjukt trä, fintandade
Bosch T344DP 5-Pack - för mjukt trä, grovtandade
Bosch T301BCP 5-Pack - för mjukt, trä, plywood, köksbänkar
Bosch T308BF 5-pack - för laminat och hårt trä
Bosch T308B 5-Pack - för mjukt trä, fintandade
Bosch T344DP 5-Pack - för mjukt trä, grovtandade
Bosch T301BCP 5-Pack - för mjukt, trä, plywood, köksbänkar
Kan ändras över tiden verkar det som, ett telefonsamtal till duabhuset kanske ger nustatus. Köpte min såg för runt 2 år sedan och månaderna runt om köpte några polare även 135:an med samma kassa blad. Går från prisvärd till riktigt prisvärd om det är orginalblad som följer med nuförtiden tycker jag
// Mats
// Mats
Det var jag som gjorde ett jämförande test mellan Byggmax T244D och Bosch T244D. Detta blad är mitt favoritblad för trä och jag har använd originalbladet en hel del. Byggmax variant fungerar exakt lika bra. Däremot har jag inte slitagetestat bladen, men om jag minns rätt så nämnde någon att Byggmaxbladet slitagemässigt var lika bra som Boschbladet. Byggmaxbladen kostar 4kr/st. Jag köpte blad för en livstid, eftersom man inte vet när Byggmax byter leverantör.
Med tanke på att dom bladen just nu listas som utgående på byggmax hemsida är det nog nu dom tänker byta leverantör.
Vad gäller de 100 bladen från duab så köpte jag ett sånt kit där för två månader sen. Dom bladen jag fick med var ett skämt. Tyckte inte ens det var lönt att packa upp dom och testa. Dom kan närmast beskrivas som plåtbitar med lite blandade piggar på.
Det kom dock med tre stycken bosch orginal också och med dessa är sågen helt underbar.
Vad gäller de 100 bladen från duab så köpte jag ett sånt kit där för två månader sen. Dom bladen jag fick med var ett skämt. Tyckte inte ens det var lönt att packa upp dom och testa. Dom kan närmast beskrivas som plåtbitar med lite blandade piggar på.
Det kom dock med tre stycken bosch orginal också och med dessa är sågen helt underbar.
Redigerat:
Er jo veldig mye poeng i kjøpe en fantastisk sag som GST 135 er ,og ødlegge hele dritten med ubrukelige blader. Så å bare hive med 100 skitblader bare for å få 100stk blir helt korka. Da er det bedre at dem hadde bytta de 100 ut med 1 ekstra bosch blad 
Håller med och jag började småflina så folk tittade på mig på jobbet som att jag var efterbliven.phl skrev:
Förstår inte tanken med att skicka med sådana skitblad till kunder som uppenbarligen lagt lite pengar för att köpa en kvalitetssåg?
/Lorant