VideX skrev:
Finns det styrskena till sticksåg?
Har ingen cirkelsåg ännu, det blir nästa maskin efter slagskruvdragare...
Är rätt säker på att det finns en sken-anslag till GST135´an.
Du kan då använda Boschs skenor.
<edit>
Hmm det verkar inte alls finnas..

Redigerat:
Den BCE-modell jag köpte från UK innehöll i alla fall Bosch orginalblad, dock bara 40 st.

Samma med toolab kittet med l boxxen men då 20st.

Det kit som skickar med billiga är väl just bara duab

MVH Lorant

Dessa 20 blad skall följa med enligt Toolab:
Bosch T308BF 5-pack - för laminat och hårt trä
Bosch T308B 5-Pack - för mjukt trä, fintandade
Bosch T344DP 5-Pack - för mjukt trä, grovtandade
Bosch T301BCP 5-Pack - för mjukt, trä, plywood, köksbänkar

FredrikR skrev:
Aha, jag har i min enfald trott att det är 100st Bosch (org) som medföljer? :)
100 st T144D fick jag med för något år sedan iaf.

ClasseClas
nanowire skrev:
100 st T144D fick jag med för något år sedan iaf.
Samma här med 100-pack Bosch originalblad. Rejäla blad med kraftiga tänder som funkar bra i byggsammanhang.

Kan ändras över tiden verkar det som, ett telefonsamtal till duabhuset kanske ger nustatus. Köpte min såg för runt 2 år sedan och månaderna runt om köpte några polare även 135:an med samma kassa blad. Går från prisvärd till riktigt prisvärd om det är orginalblad som följer med nuförtiden tycker jag

// Mats

Jo, 100 st T144D kostar en slant.

I sammanhanget kan nämnas de (kanske) ombrandade bosch-blad som finns på byggmax med samma beteckningar som Bosch orginalblad. Prisvärt.

Många "noname" blad brukar ju använda sig av Bosch's modell beteckningar då dessa är lite av bransch standard.

Däremot står det ju inte typ "Bosch Speed for Wood" på tex ett T144D nonameblad.

Jag har inte gjort gjort ett jämförande test (men jag tror någon annan gjort det, tråd?) men de ser till förväxling lika ut (bosch och byggmax alltså).

Det var jag som gjorde ett jämförande test mellan Byggmax T244D och Bosch T244D. Detta blad är mitt favoritblad för trä och jag har använd originalbladet en hel del. Byggmax variant fungerar exakt lika bra. Däremot har jag inte slitagetestat bladen, men om jag minns rätt så nämnde någon att Byggmaxbladet slitagemässigt var lika bra som Boschbladet. Byggmaxbladen kostar 4kr/st. Jag köpte blad för en livstid, eftersom man inte vet när Byggmax byter leverantör.

Med tanke på att dom bladen just nu listas som utgående på byggmax hemsida är det nog nu dom tänker byta leverantör.

Vad gäller de 100 bladen från duab så köpte jag ett sånt kit där för två månader sen. Dom bladen jag fick med var ett skämt. Tyckte inte ens det var lönt att packa upp dom och testa. Dom kan närmast beskrivas som plåtbitar med lite blandade piggar på.

Det kom dock med tre stycken bosch orginal också och med dessa är sågen helt underbar.

• IMAG0070s.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMAG0073s.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Allvarligt talat?! Bladet till höger är ju så taskigt att jag sitter och skrattar högt framför datorn...

Er jo veldig mye poeng i kjøpe en fantastisk sag som GST 135 er ,og ødlegge hele dritten med ubrukelige blader. Så å bare hive med 100 skitblader bare for å få 100stk blir helt korka. Da er det bedre at dem hadde bytta de 100 ut med 1 ekstra bosch blad ;)

phl skrev:
Allvarligt talat?! Bladet till höger är ju så taskigt att jag sitter och skrattar högt framför datorn...
Håller med och jag började småflina så folk tittade på mig på jobbet som att jag var efterbliven.

Förstår inte tanken med att skicka med sådana skitblad till kunder som uppenbarligen lagt lite pengar för att köpa en kvalitetssåg?

/Lorant

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.