Jag är i fas att skaffa sticksåg för lite projekt och tänkte satsa på Bosch GST 135. Har sett i Bosch hantverkartidning nr 2, 2010, skall den finnas för ca 2495:- då levereras den i L-Boxx samt att det följer med ytterligare en tillbehörs-L-Boxx.

Har surfat runt och försökt hitta detta paket, men bara hittat ett:
http://www.proffsmagasinet.se/verktyg/sagverktyg/sticksag-gst-135-ce-professional.html

Har nån sett detta paket på något annat ställe till bra pris?

VideX skrev:
Jag är i fas att skaffa sticksåg för lite projekt och tänkte satsa på Bosch GST 135. Har sett i Bosch hantverkartidning nr 2, 2010, skall den finnas för ca 2495:- då levereras den i L-Boxx samt att det följer med ytterligare en tillbehörs-L-Boxx.

Har surfat runt och försökt hitta detta paket, men bara hittat ett:
[länk]

Har nån sett detta paket på något annat ställe till bra pris?
+ moms, ja :)
3118,75:- ink moms.

Hur kunde jag missa det... Då är Proffsmagasinets pris rätt ok då?
Eller finns det någon som är billigare?

Vill du hellre ha den finnessrikare (tex speedcontrol i startknappen) BCE modellen så finns den i UK från 150£. men jag tror inte någon L-boxx ingår utan nog bara vanlig Boschväska.

Har beställt sågen nu från Toolab, handlar man över 1800:- ingår frakt...

Hehe ja jag skrev ju det 2495 inkl moms o frakt :)

kinglolle skrev:
Hehe ja jag skrev ju det 2495 inkl moms o frakt :)
Absolutt en god pris på det settet der, siden man også får frakten med i prisen. :)

Ja jag har svårt att värdera vilket som är bäst att köpa på duab med mycket fler sticksågsblad (100st) eller att köpa med l-box med insats och 20 sticksågsblad.

Jag personligen väljer dock lådorna faktiskt men det kan vara för att jag är en pedant prylnörd ;)

/Lorant

Jag övervägde också mellan att få med 100 sågblad eller en L-Boxx och "bara" 20-blad, då jag redan har 3 L-Boxx sedan tidigare blev det ändå ett lätt val. 20 blad räcker en bra stund för mig (tror jag)...

Att tänka på är att de bladen man får med från Duab oftast är av sådan kass kvalitet så det endast är något man drar fram när man man måste köra gips eller något med risk för spik. Dessutom är de så ofta så tunna i godset så att de inte sitter helt stabilt i maskinen.

Mitt tips är att bortse från dessa helt i ekvationen. Var ytterst nära själv att i stort sätt slänga ut maskinen innan jag insåg att det förmodligen är en hård ansträngning men ändå fullt möjligt att göra så kassa sticksågsblad :)

Köper du en 135:a kommer det ändå sluta med att du måste köpa skysta märkesblad för att utnyttja den fullt ut.

// Mats

Aha, jag har i min enfald trott att det är 100st Bosch (org) som medföljer? :)

myrstack skrev:
Att tänka på är att de bladen man får med från Duab oftast är av sådan kass kvalitet så det endast är något man drar fram när man man måste köra gips eller något med risk för spik. Dessutom är de så ofta så tunna i godset så att de inte sitter helt stabilt i maskinen.

Mitt tips är att bortse från dessa helt i ekvationen. Var ytterst nära själv att i stort sätt slänga ut maskinen innan jag insåg att det förmodligen är en hård ansträngning men ändå fullt möjligt att göra så kassa sticksågsblad :)

Köper du en 135:a kommer det ändå sluta med att du måste köpa skysta märkesblad för att utnyttja den fullt ut.

// Mats
Kan du rekommendera någon bra modell på sågblad främst för trä?

Finns det styrskena till sticksåg?
Har ingen cirkelsåg ännu, det blir nästa maskin efter slagskruvdragare...

VideX skrev:
Kan du rekommendera någon bra modell på sågblad främst för trä?
Personligen gillar jag Bosch blad och även Festool är klockrena om du lyckas hitta några till skyst pris. Köp ett 10-pack med olika blad bara för att testa hur de olika typerna är, finns tex på Clasohlson, och sedan köp billiga storpack från nätet. En bra uppsättning för att testa om dyu kör Bosch är ett eller två av T101B, T144DP, T144D, T111C och T119BO.

Det som oftast sitter i för mig är T101D i brist på annat. Inte direkt fina snitt men jag använder sticksågen mycket till snabb kapning och prioriterar snabba snitt. Tror blad till sticksågen är väldigt personligt så länge de har hyfsad kvalitet.

// Mats

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.