954 läst · 2 svar
954 läst
2 svar
Bas/musik från bilar
Finns det något bra alternativ för att få bort eller minska basljud / musik från bilarna när ungdomarna kör runt eller stannar utanför huset på nätterna?
Är det bäst att ha ett sovrum i källaren där nästan hela betongväggarna är under marken eller ska man ha ett sovrum ovanför marken? Finns det material eller någon metod för att få bort basljud + musik helt eller minska så pass mycket att man inte störs utav det? Fungerar det att sätta upp växtlighet mot vägen/parkeringen? I så fall, hur högt ska det vara och vad för växtlighet fungerar bäst?
Många frågor och funderingar. Tips mottages.
Är det bäst att ha ett sovrum i källaren där nästan hela betongväggarna är under marken eller ska man ha ett sovrum ovanför marken? Finns det material eller någon metod för att få bort basljud + musik helt eller minska så pass mycket att man inte störs utav det? Fungerar det att sätta upp växtlighet mot vägen/parkeringen? I så fall, hur högt ska det vara och vad för växtlighet fungerar bäst?
Min erfarenhet är att basfrekvenser är oerhört svårt att bygga bort. Är det inte rimligare att de ger fan i att spela hög musik sent i boendeområde? Kontakta polis om det upplevs som väldigt störande och om det sker sent.Tougent skrev:Finns det något bra alternativ för att få bort eller minska basljud / musik från bilarna när ungdomarna kör runt eller stannar utanför huset på nätterna?
Jag skulle säga att inget av det som räknas upp har någon praktisk verkan. Ett par bra hörlurar med brusreducering kan nog hjälpa till men jag håller med om att det nog är rimligare att bli av med ljudet än att försöka avskärma sig.