Jag behöver sätta upp någon form av barngrind på två ställen på altanen för lilleman. Och även för dom hundar som ibland är på besök....
Det är mellan 2-3meter cirka där det skall spärras av.
Jag hade helst velat ha ett vindskydd, liknande sådant dom säljer på Jula, rusta och liknande som man bara drar ut likt en rullgardin. "Problemet" med dessa är att dom är oftast 160cm höga, det kommer helt enkelt se väldigt konstigt ut när räcket runtom är omkring 100cm.
Det lägsta jag hittat är 140cm men det är fortfarande för högt.
Någon som har tips om var jag kan hitta något som är lägre? Alternativt någon annan bra lösning? En trägrind på 3meter, eller två på 1,5meter lämpar sig inte här. Jag vill ha någon som "försvinner" så mycket som möjligt när det inte används!
Typ ett sånt här fast lägre...
Jag hade helst velat ha ett vindskydd, liknande sådant dom säljer på Jula, rusta och liknande som man bara drar ut likt en rullgardin. "Problemet" med dessa är att dom är oftast 160cm höga, det kommer helt enkelt se väldigt konstigt ut när räcket runtom är omkring 100cm.
Någon som har tips om var jag kan hitta något som är lägre? Alternativt någon annan bra lösning? En trägrind på 3meter, eller två på 1,5meter lämpar sig inte här. Jag vill ha någon som "försvinner" så mycket som möjligt när det inte används!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Här har du en som är 120cm... Lite närmare målet 
https://www.byggmax.se/trädgård/sta...MIgoHMkJC02gIVT7vtCh3hZAk4EAQYASABEgKVgPD_BwE
https://www.byggmax.se/trädgård/sta...MIgoHMkJC02gIVT7vtCh3hZAk4EAQYASABEgKVgPD_BwE
Hej! Gammal tråd men jag är ute efter exakt samma sak. Hur löste det sig? Tar gärna tips på lösning.
C crazytok skrev:Jag behöver sätta upp någon form av barngrind på två ställen på altanen för lilleman. Och även för dom hundar som ibland är på besök....
[bild]
Klicka här för att svara