Byggahus.se

Barlinek, polskt parkettgolv

1. K
    Medlem Nivå 5
    Nån som har erfarenhet av detta golv, det är inte limfritt, men däremot väldigt billigt. 219.00/m2 på Byggmax. Dom säger att dom har sålt jättemycket av det själva.

2. M
    Medlem Nivå 6

Re: Barlinek, polskt parkettgolv

Att det limmas är bara en fördel, skarvarna blir snyggare och mer hållbara. Sedan ska man kanske inte tro allt som de säger i butiken... Att man sålt jättemycket av en vara har ingenting med hur bra varan är i sig utan hur bra de lyckas prata för varan.

3. C
    Medlem Nivå 4

Vi har lagt deras björkvariant i vår lägenhet. Hade aldrig lagt golv själv förut, men det gick riktigt bra. Väldigt snyggt är golvet också.. Bra jämn kvalitet var det på plankorna.. Vet inte hur andra golv är, men jag kan tänka mig att dom som är dyrare kanske har lite bättre passform i "springorna". Man fick banka rätt rejält för att få det att inte bli några glipor mellan plankorna..

4. C
    Medlem Nivå 1

La in ett sådant golv i helgen och är riktigt nöjd. Kollade på andra parkettgolv men de var dubbla priset. Tänk på att ha hörselskydd bara för du lär behöva knacka en del ;D

5. K
    Medlem Nivå 5

Jag har lånat hem provbitar av Barlinek parketten nu, i ask, lönn och björk, ser bra ut, köper nog detta, jag har också några bitar av ett svenskt golv (Kährs), jag och min snickare har jämfört och visst verkar det svenska golvet lite bättre, aningen tjockare samt stommen är gjord i ett stycke, Barlinek golvets stomme är limmad i tre stycken (på längden), annars verkar dom rätt lika, nog skulle jag har valt Kährs golvet om det bara vart några tiors skillnad, men nu skiljer det 120 kr per m2 (då har jag prutat bra på Kährsgolvet) och jag skall ha 200 m2.

6. H
    Medlem Nivå 2

Vi har sådnat golv i stor del av huset. Mycket trevligt att titta och gå på. Priset var helt OK också, 199 kr/m2.