5 148 läst ·
5 svar
5k läst
5 svar
Barlinek, polskt parkettgolv
Att det limmas är bara en fördel, skarvarna blir snyggare och mer hållbara. Sedan ska man kanske inte tro allt som de säger i butiken... Att man sålt jättemycket av en vara har ingenting med hur bra varan är i sig utan hur bra de lyckas prata för varan.
Vi har lagt deras björkvariant i vår lägenhet. Hade aldrig lagt golv själv förut, men det gick riktigt bra. Väldigt snyggt är golvet också.. Bra jämn kvalitet var det på plankorna.. Vet inte hur andra golv är, men jag kan tänka mig att dom som är dyrare kanske har lite bättre passform i "springorna". Man fick banka rätt rejält för att få det att inte bli några glipor mellan plankorna..
Produkter som diskuteras: "hörselskydd"
Plastskylt hörselskydd Systemtext
Skylt i plast, 210 x 297 mm
101 kr inkl moms
Läs mer
Jag har lånat hem provbitar av Barlinek parketten nu, i ask, lönn och björk, ser bra ut, köper nog detta, jag har också några bitar av ett svenskt golv (Kährs), jag och min snickare har jämfört och visst verkar det svenska golvet lite bättre, aningen tjockare samt stommen är gjord i ett stycke, Barlinek golvets stomme är limmad i tre stycken (på längden), annars verkar dom rätt lika, nog skulle jag har valt Kährs golvet om det bara vart några tiors skillnad, men nu skiljer det 120 kr per m2 (då har jag prutat bra på Kährsgolvet) och jag skall ha 200 m2.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden