Har en hög med 0-16 till bärlager för marksten som jag köpte i början på augusti. Den har legat under presenning men ändå har det börjat växa små rötter i högen och dessutom ligger det högar med björkfrön. Är det någon fara att använda det till bärlager för markstenen?

G
Nej

Men om det är en uppfart för bilar så skulle jag rekommendera att använda 0/32 istället som bärlager.

Farstatjej90
G Greger_08 skrev:
Nej

Men om det är en uppfart för bilar så skulle jag rekommendera att använda 0/32 istället som bärlager.
Även om du redan hade 0-16 framför dig hemma?

• Gilla
T.Gustafsson
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Jag har 0-16 på min uppfart, så länge det paddas ordentligt fungerar det kanon. Har kört bil, husbil, 32-tonsgrävare m.m på.

Nej vi ska bara traska på det. Härligt!

G
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Hade jag haft en större mängd 0/16 så hade jag blandat ut det med 16/32 för jag vill inte riskera att få fula sättningar på min uppfart vilket du kan få med 0/16 för det kan bli väldigt "svampigt" under vinter/vår.

Att fuska med markarbete inför stenläggning är som att fuska med slipningen inför målning eller lackning.

Men nu ska han ju bara gå på det = funkar.

Jag tänkte mest på att det ligger lite löv och framförallt björkfrön i gruset. Det går inte att få bort. Tänker på om det börjar växa grejer innan jag har lagt markstenen. Markduken skiljer ju på jordlagren men spelar det någon roll?

Å andra sidan borde det ju kunna hända även när proffsen lägger sten..

G
Det är inga problem.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.