Mellan vårat vardagsrum och kök hade vi tänkt att ha en bardisk i två nivåer lagom att ta en snabb frukost sittande i vardagsrummet. Som skiva tänkte vi använda samma kakel som använts i köket. Vi försöker att behålla så mkt av tidsandan som möjligt från huset som byggdes 1953. Visst vi vet att röd knappstoppad galon användes då men känns lite för mkt nattklubb att ha i vardagsrummet.
Annat vi har spånat om är stående kluven rundstav i teak eller något annat mörkt träslag.
Bäst vore ju en bild på något lämpligt att kopiera men det har vi inte hittat än.
Förslag mottages tacksamt.