Hej!
Jag hittade en Bärbar batterigenerator till salu på en Facebook grupp, för Bosch 18v litiumbatterier, 200W/400W men är osäker på uttaget om det går att använda i huvudtaget. Se bild. Jag antar att det är ett UK uttag 220-240v.
Finns möjligheten att använda denna i Sverige, med en adapter UK plug till EU plug ?
Tacksam för svar
Nova
Jag hittade en Bärbar batterigenerator till salu på en Facebook grupp, för Bosch 18v litiumbatterier, 200W/400W men är osäker på uttaget om det går att använda i huvudtaget. Se bild. Jag antar att det är ett UK uttag 220-240v.
Finns möjligheten att använda denna i Sverige, med en adapter UK plug till EU plug ?
Tacksam för svar
Nova
Allvetare
· Västra götaland
· 10 932 inlägg
Varför ska du gå omvägen via AC när det finns adaptrar från batterier till USB-uttag direkt?N NielsBett skrev:
Edit: https://protools.se/sv/bosch-adapte...GwTpUWbxmpD83LidkzFzv8vcvC2gozUBoCyKcQAvD_BwE
Jag skulle satsat på en vanlig "powerbank" i så fall, betydligt mindre komplicerat.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 847 inlägg
Om du nu ändå vill använda 230 V-uttaget så passar en Eurostickpropp för dubbelisolerade apparater.N NielsBett skrev:
Kanske passar även en schukostickpropp, men mata då endast en enda apparat.
I annat fall kan du använda en adapter som ger dig skyddsjord i schukouttaget, men återigen bra om endast en apparat matas då man inte vet något om det inbyggda jordfelsskyddet, om det öht finns något.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 932 inlägg
Ställer man det mot vad ett bra batteri kostar så brukar jag rätt snabbt komma fram till att det inte är värt att snåla...N NielsBett skrev:
Jag har själv en makita-adapter till mina 18 volt batterier, laddar min telefon fullt bra många gånger..
Klicka här för att svara