Jo det där med busstrafik är ett kapitel för sig...men det ska säkert gå bra!
Vad kul att ni känner några som också ska bygga därute, det är kul o ha ngn o bolla lite tankar och ideer med!
Vi har fått prel besiktning till i april men då vi ska göra allt invändigt själv är det svårt att sätta ngn tidsram...

Ja, då ses vi kanske därute en dag till hösten när resningen av våra hus påbörjas :) det ser vi fram emot...!
 
En ny tidräkning har startat.... den 25/8 2008 är dag 1..... det är dagen då vårt hus restes...
Har lagt in lite blandade bilder på vår blogg.
 
18 dagar senare.... snickaren är klar med sin förtsa etapp.... nästa vecka ska elkillen påbörja sitt arbete...
Har lagt upp lite nya bilder
 
Liten uppdatering.... husen har börjat "poppa" som ogräs i området.... ett par hus har tom fått på putsen....
När det gäller vårt eget hus så håller elektrikerna på för fullt.... helschysta killar.... de kommer med råd/ringer om de ser ngt som inte verkar passa in etc....
Var där och bjöd de på lite fika idag...

Garaget är uppe (ska måla det själv)....

Fasaden håller på att förberedas(slätas till) för putsning.

Isoleringen är på plats.

Känns riktig bra helt enkelt...allt går enligt plan förutom en del prisdiskussioner med Götene som vi hoppas komma överens om snart....

Ekdahl: ser att de håller på att förberedda för er platta.... kanon..
 
Hej på er!
Hoppas garaget blev bra, det såg iaf bra ut från vår synvinkel ;) kul o få titta in hos er, måste vara härligt o se resultat av allt planerande!
Vi e lite dåliga på o skriva här inne...tiden räcker inte riktigt till, men nu ses vi ju ute i Bara ibland! Ha det bra!
 
Hej,

det var ett tag sen men har nu uppdaterat hemsidan men lite nya bilder (inifrån bygget).
Hade dessutom förbesiktning idag. Skriver mer om det när jag fått protokollet.

häls
 
Hej
Det är verkligen inte många av nybyggarna i Bara som hittat hit. Vi hittade hit först igår!!!?!? Jag var uppe och gick en runda på området idag och såg att ni var i huset. Ni har ett jättefint hus och det måste kännas kanon att vara så långt komna. Vi bygger själva på tomt 48 (klottistelg. 18). Eftersom vi gör allting själva så tar det något längre tid, vi beräknar inte att flytta in förrän möjligtvis augusti. (Hoppas vi)

Vi bloggar oxå, men vi har inte så mycket mer än bilder att komma med - vi har inte stött på så mycket problem mer än de vädret eller vi själva orsakat. :rolleyes:

http://hurgardetmedbygget.blogspot.com

Intressant att läsa dina andra frågor och inlägg oxå.

Pernilla & Martin
 
Tjena nr 18.

Kul..... tycker om ditt humor i dina inlägg.... :)
Jodå.. jag har sett ert hus växa till sig den senaste tiden när jag kört runt på området.
Tufft att bygga själv men säkert jätteroligt att känna att man skapat det själv när det är klart.

Du är självklart välkommen att knacka på för en rundtur om du går förbi igen och ser att vi är på plats....
Flyttlasset går på nu söndag den 30/1.
häls nr 7;)
 
Då är det minst tre nya familjer på området nästa helg. Klottistelg. 2 flyttar in i veckan och Bengt och Birthe (det gula tegelhuset uppe till vänster) flyttar oxå nästa helg. Kul att det börjar befolkas, då kanske inbrotten minskar då det finns några fler som håller ögon och öron öppna.

Humor är ett måste när man bygger själv, tyvärr tar inte min pappa och min man det lika lätt. Men å andra sidan är det dom som står där med hällande regn och iskalla stormar så all eloge till dem. Jag lovar att när taket är på så kommer jag oxå att hjälpa till. :D

Jag tackar för inbjudan till rundvisningen - kanske alltid hittar något tips på något vi själva inte tänkt på.

Ha de

Pernilla & Martin
 
Halloj!
Vi flyttar in på Klottistelgatan 13 i Juni i år! Kolla in bloggen :
http://klottistelgatan13bara.blogspot.com/ som kommer att uppdateras med bilder mm under byggets gång.

Vi bygger med Scanhaus, husmodell 161. Den har blivit något modifierad eftersom man måste ha 34 graders takvinkel som ni alla vet....suck.... ;)

Ska bli kul att träffa alla framtida grannar!

/Jonas och Anna
 
Hej på er
Riktigt kul att ni oxå "hittat hit" - vi är oxå ganska nya här på detta forumet. :)
Vi har faktiskt ständigt "span" på ert bygge då vi själva bygger rakt över gatan.
Kom gärna över och hälsa när ni är ute och tittar till projektet nästa gång.


Pernilla & Martin
 
Tjena,

kul med nya grannar som hittar hit.
Lycka till nu. Lovar följa ert bygge både på bloggen och genom vårt köksfönster;)

häls Theo
 
Tjoho
Kommunfullmäktige har äntligen beslutat att ta inträde på Barabadet i sommar.:) (på prov - men ändå)
Entréavgifter och badvakter, dessutom så går en del av intäkterna till idrottsföreningar - kan inte bli bättre. Kanske vi slipper en del av de besökare som inte sköter sig.....:mad:

http://www.svedala.se/nyheter.aspx?id=88

Pernilla
 
Hej!
Lite gammal tråd här, men har inte sett den förrän nu :)
Flyttar själv in på Tomt 11 (Klottistelg. 22) i slutet av maj.
Ska bli kul o träffa er så småningom.

Glad Påsk!

/Håkan
 
Välkommen till Bantisteln.
jag har inte full koll på adresserna - men det är väl ett av myresjöhusen i ytterringen - eller är jag helt fel på det? Själva kommer vi att bo (...när vi nu blir klara) på 18.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.